Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV demobil QorosQloud

Qoros 3 City SUV demobil QorosQloud

Qoros 3 City SUV demobil QorosQloud

Qoros 3 City SUV demobil QorosQloud

Qoros 3 City SUV demobil QorosQloud

Qoros 3 City SUV demobil QorosQloud

Qoros 3 City SUV demobil QorosQloud

QorosQloud

QorosQloud

QorosQloud

Qoros Opus 3

Selv om vi for tiden har blikket rettet mot Los Angeles, foregår det en stor bilutstilling i Kina også. Der har Qoros i dag lansert sin tredje modell, en kompakt SUV.

Publisert Sist oppdatert

Det kinesiske merket velger Guangzhou International Auto Show som arena, ikke så rart når hjemmemarkedet foreløpig er det eneste som betyr noe. Qoros 3 City SUV 1.6T er salgsklar i Kina allerede neste måned, og der får den en prislapp på 140.000 yan (ca. NOK 156.000).

Sammenlignet med Qoros 3 Hatch har City SUV 67 mm mer bakkeklaring.

Høyere sittestilling gir bedre oversikt, samtidig som det ble lettere å gå inn og ut av bilen – et argument som gjerne fenger et eldre publikum. I tillegg har den store hjul og ekstra beskyttelse.

Samproduksjon
Bilen produseres sammen med Qoros 3 Sedan og Hatch ved en moderne fabrikk i Changsau, 80 km nord for Shanghai.

Bilen har en relativt lang akselavstand på 269 cm. Lengden er 445 cm, bredden 185 cm og høyden 150 cm. Standard hjul er 17- eller 18-tommere, avhengig av utstyrsnivå.

Blant standardutstyret inngår MMH (Multi Media Hub) infotainment system, Bluetooth med streaming, samt elektriske vindusheiser og speil.

Sekstrinns manuell girkasse er standard, med en sekstrinns dobbel clutch-kasse (DCT) tilbys til utvalgte utstyrsnivåer.

Ny motor
SUV-en blir første modell som tilbys med en europeisk utviklet 1,6-liters turbomotor. Denne har 156 hestekrefter og et dreiemoment på 210 Newtonmeter i området 1750 til 5000 omdreininger.

Med manuell girkasse akselererer Qoros 3 City SUV til hundre på 10,1 sekunder, med DCT-kassen tar det 10,8 sekunder. Snittforbruket er henholdsvis 0,68 og 0,69 l/mil.

På sikkerhetsfronten legges lista høyt, og Qoros regner med å oppnå fem stjerner i EuroNCAP. Det har de som første kinesiske produsent oppnådd for sine andre modeller.

Qoros-sky
QorosQloud – et nytt begrep de innfører – vil tilby en rekke spesial-apper for iOS og Android og blir standard i de fleste modeller. Dermed kan kundene enkelt ta med sitt digitale liv fra hjemmet til bilen.

På messen står en modell uten dører for at folk skal kunne sjekke mulighetene i QorosQloud.

Bilen har en egenvekt på 1390 kg og bagasjerommet har en kapasitet på 403 liter med setene oppreist, 1105 liter når de legges ned.

Det er fortsatt ikke et ord om europeisk lansering, kanskje får vi vite mer når vi treffer dem på Genève-utstillingen til våren.

Powered by Labrador CMS