-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
918 Spyder – lite tilgjengelig
Leter du fremdeles etter den perfekte julepresangen? Fortsett med det, den siste Porsche 918 Spyder er nemlig for lengst levert.
Det gikk kanskje litt fortere enn du hadde ventet. LaFerrari ble tross alt bygget i bare 499 eksemplarer, og de brukte finner du nok ikke på nettet nei. Ferraris «straff» dersom du oppfører deg så vulgært at du tjener penger på limited edition før det er gått minst tre år, er drakonisk.
McLarens P1 ble enda fortere ferdig utlevert – der var det bare 375 biler. Men de er litt mer avslappet med hensyn til annenhånds eiere, der slenger det faktisk en og annen på nettet allerede. Men til skikkelig overpris.
Den siste av denne serien ble levert ut i november i fjor, den første brukte sto avertert fra en forhandler i Dubai allerede en måned senere.
Global
Men Porsches 918 Spyder er jo nesten en 12-på-dusinet bil i sammenligning. Den ble bygget i 918 eksemplarer og nå melder fabrikken at den siste ble levert ut i november.
De fleste eierne befinner seg i USA, dit gikk det 297 slike biler. Tyskland og Kina tok godt og vel 100 hver, ellers er de fordelt ut over hele kloden.
Men solvente sjeiker som plutselig har funnet ut at de skal gi en bil hver til hele ledergruppen får et problem, for de opprinnelige kundene er åpenbart en lojal gruppe – kanskje de også er veldig glad i bilene sine.
For her er det nesten komplett tørke på nettet. Den eneste jeg har funnet er en som ligger på TheCarSpy.net og den skal ha ligget der i to måneder.
Ekte?
Nå er det ikke helt sikkert at dette er en virkelig bil, det er ikke helt ukjent at man henter illustrasjoner fra en konfigurator og antyder at man selv har helt spesielle forbindelser – slik at de også godt kan skaffe deg British Guyana One-Cent Magenta (solgt hos Sothesby’s for nesten 10 millioner dollar i sommer).
Den hvite bilen («der handelens sensitive karakter gjør at vi ikke kan oppgi spesifikasjonene») er i hvert fall annonsert til 750.000 pund. Det høres ut som en akseptabel pris, i hvert fall for den sjeiken som vil ha en slik for seg selv før jul.
Det tilsvarer ca. 950.000 euro – ikke så altfor mye over Porsches listepris som var på 768.426 euro. Selv med full «Weissach-pakke» kom den ikke over 840.000 euro.
Men TheCarSpy.net gir deg en annen morsom detalj – de har regnet ut hvor langt bilen har kjørt når den oppnår sine første hundre etter bare 2,6 sekunder. En «vanlig» bil vil ha tilbakelagt i hvert fall 160 meter. 918-bilen gjør det på 35.