-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Cadillac med 640 hester
Det er en del amerikanske biler vi gjerne skulle sett i Norge. Nå lanserer Cadillac en modell som moser BMW og AMG når det kommer til muskler.
Nye CTS-V er ifølge Cadillac den kraftigste bil som noensinne er produsert i merkets 112-årige historie.
Her kommer både BMW M5 og Mercedes E63 AMG til kort, for hør bare hva denne bilen varter opp med av ytelser – 640 hestekrefter og et dreiemoment på 855 Newtonmeter er vesentlig mer enn tyskerne har å fare med.
Men de matcher ikke Dodge som har lagt hele 707 hester i sin Charger SRT Hellcat.
Råskap
Det er en kompressormatet V8 på 6,2 liter som sørger for de massive kreftene. Resultatet er en toppfart på hele 200 miles (322 km/t) og en aks-tid til 60 mph (96 km/t) på 3,7 sekunder. Dette er ytelser nesten på nivå med en Corvette Z06 – med andre ord helt rått!
Girkassen er en 8-trinns automat som kan overstyres via hendler på rattet. Og for å maksimere akselerasjonen er bilen utstyrt med «launch control».
Panser i karbonfiber er standard, og flere komponenter kan bestilles i det lette materialet for den som ønsker å perfeksjonere doningen sin. En rekke detaljer er finpusset for å optimalisere aerodynamikken.
Race-preppet
Chassis og bremser er derivert fra racing-verdenen. Magnetic Ride tilpasser dempingen mens Brembo har ansvaret for stopp-avdelingen.
Foran finner du Michelin Pilot Super Sport dekk i dimensjon 265/35ZR19 mens bakhjulene er i dimensjon 295/30ZR19.
Innendørs er det Recaro-stoler, semsket skinn og karbonfiber som sørger for at man befinner seg i en sportslig ramme.
Cadillac CTS-V debuterer i Detroit i midten av januar. Prisen i USA er foreløpig ikke kjent, men den blir nok latterlig lav sett med norske øyne.