-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ariel på tur i søla
Ariel er ikke ukjent her på BilNorge.no. Både på to og fire hjul er det noe av det morsomste vi vet om. Derfor gleder vi oss veldig til den 9. januar. Da kommer det en flunkende ny ørkenversjon.
Egentlig aner vi ikke noe om den nye modellen, bortsett fra disse to renderingene som vi har hentet fra Ariels Face-side.
Men det vi jo kan si etter å ha sett disse bildene, er at dersom den «vanlige» Ariel Atom er et virkelig rør-fantom, så er den nye utgaven enda mer rør.
Her er det bygget rør over også, slik at føreren sitter i et bur – helt Baja 1000 Special, og har et skikkelig grovt reservehjul festet dekorativt bak på dette buret.
LES OGSÅ: Ariel tilbake med mc
Nomade
Nomad, skal modellen hete, og det er helt klart at den nok kan være velegnet for nomader. Nomader som tar til takke med minimalist-omgivelser. Bilen er mager og du får ikke plass til særlig mye ørken-kit heller i denne lille 800 kg lette firehjulingen.
Hjulene ser ut som ramme alvor, den skal være forsterket nedentil, den har en skikkelig fanger foran og er åpenbart beregnet på førere som vet hva de gjør, for denne har også bare drift på bakhjulene.
La oss håpe at dreiemomentavleveringen er litt mindre brutal her enn på den vanlige bilen – ellers er du ikke langt inne i Sahara før du står bom fast.
Honda-hjelp
Også folkene bak bilen er litt spent på hva som skjer. «Vi vet at den er kjapp og stabil, men den har tross alt bare tohjulsdrift. Vi ser virkelig frem til å se hvordan den gjør det i virkelige off-road situasjoner, i søle eller over fjellknauser, sammenliknet med normale 4x4-biler» sier Ariel-sjefen Simon Saunders til engelske Autocar.
Også her snakker vi mye Honda i drivlinjen. En 2,4-liters motor med rundt 200 hester og en sekstrinns manuell kasse. «Den vil bli kjapp på landeveien», sier Saunders. «Ikke så rask som en Atom, kanskje, men til gjengjeld kommer denne til å klare ting Atom aldri ville klart».