-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fire norske i Monte Carlo
Monte Carlo: Det blir fire norske førere på startstreken i årets Rally Monte Carlo. Nå er løypa snø- og isfri.
Årets første VM-rally er tradisjonelt Rally Monte Carlo med start 19. januar. Det er påmeldt 119 biler, og det store trekkplasteret lokalt og internasjonalt er selvsagt Sebastian Loeb som gjør en gjesteopptreden i Citroen DS3.
Men det er også påmeldt fire norske førere i årets rally. Andreas Mikkelsen / Ole Fløene kjører for Volkswagen Motorsport 2 og har fått startnummeret foran Mads Østberg / Jonas Andersson som kjører for Citroen.
Henning Solberg skal kjøre Ford Fiesta med Ilka Minor, mens Kongsvinger-laget Ole Christian Veiby / Anders Jæger starter i juniorklassen med Citroen DS3. Det er første gang 18-årige Veiby kjører dette rallyet, så målet er å gjennomføre.
Gjestevisitt
Årets rally har offisiell start i Monaco, men bilene kjører deretter rett til Gap der selv konkurransen skjer over to dager.
23. januar vender de tilbake til Monte Carlo hvor det avvikles tre klassiske fartsetapper dagen etter. Bilene skal bl.a. kjøre over Col de Turin og to ganger over Col St Jean.
Forholdene i Alpene nord for Monte Carlo minner ikke mye om vinter. Det er helt bare veier, frie for is og snø. Men forholdene kan snu raskt.
- Monte Carlo er det rally i løpet av en sesong som er minst forutsigbart, sier Andeas Mikkelsen.
- Man kan aldri vite eksakte føreforhold og man kan før en fartsprøve se biler både med piggdekk og sliks. Så vanskelig er det å velge. Mikkelsen har med seg eget lag som bare kjører «isnoter» for ham.
Markerer siste norske seier
Årets løp markerer også at det er 60 år siden sist et norsk lag vant Rally Monte Carlo. I 1955 gikk Gunnar Fadum / Per Malling til topps i en Sunbeam.
De startet fra Oslo, og før start hadde ikke Gunnar Fadum tilstrekkelig med penger til å betale rallybilen. Han betalte derfor håndpenger før start.
Men seieren gav ham så mye penger at det første han gjorde da han var tilbake i Oslo var å nedbetale sin gjeld slik at bilen ble hans.