-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
VW-SUV nærmer seg
Med Cross Coupé GTE gir Volkswagen klare hint om en kommende SUV for det amerikanske markedet.
For to år siden viste Volkswagen konseptbilen Cross Blue i Detroit. I år er Cross Coupé GTE på plass, og de to er langt fra ulike.
Mid-size
Slik den står i Detroit er konseptbilen en femseter, men når den kommer i produksjon kan den også leveres som 7-seter. En lengde på 485 cm gjør den imidlertid bare middels stor i amerikansk målestokk.
Som vi nevnte da vi omtalte Volvos nye XC90 er disse to bilene så å si identiske i mål, og dermed skreddersydd for amerikanske ønsker.
På bånd i 2016
Volkswagen legger ikke skjul på at dette er en klar indikasjon på en ny modell som skal produseres ved Chattanooga-anlegget i Tennessee fra slutten av 2016.
Som GTE-betegnelsen antyder har Cross Coupé en plug-in hybrid drivlinje. Hovedmotoren er en 3,6-liters V6 med 276 hk, som suppleres av to elmotorer med henholdsvis 54 og 114 hk.
Samlet effekt er 360 hestekrefter og maks dreiemoment på 380 Newtonmeter. Det antydes en elektrisk rekkevidde på 32 km, en akselerasjon til hundre på drøye seks sekunder og en toppfart på 210 km/t.
Alternative drivlinjer vil bli tilbudt når produksjonen starter.