-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Amerikas takløse Astra
Snø utenfor dempet ikke begeistringen for den nye Buick Cascada.
Det er egentlig rart at Buick ventet i 25 år før de åpnet taket igjen. Denne cabrioleten kunne de jo egentlig hatt for flere år siden, Opels Cascada debuterte i Paris i 2012 – og Buicks versjon er helt identisk med den europeiske.
Ikke en gang fronten er endret – heldigvis. Og heller ikke navnet.
Da Buick overtok Insignia og kalte den Regal, og Mokka som de døpte Encore, la de på den obligatoriske fosse-grillen, og de fire tradisjonelle åpningene i panseret. Cascada klarer seg godt uten de detaljene.
Stort potensial
Sannsynligvis er det er levende marked for denne type avslappete kabrioleter uten sportslige ambisjoner og uten noen he-man assosiasjoner. Den åpne Chrysler 200 var jo en slik bil, men den finnes ikke mer.
I USA-versjonen vil denne få en 1,6-liters turbomotor som gir 200 hestekrefter og som faktisk også har en overboost-mulighet. 6-trinns automat og forhjulsdrift og egentlig den komplette Astra-oppskrift som slett ikke er ukjent i USA. Men der heter den Buick Verano.
2+2 og 17 sekunder på å droppe taket vil nok være av større interesse for de potensielle kundene.
Det som er overraskende er at det har tatt så lang tid å hente den til USA. For dette er en av de første bilene som ble utviklet for å bli en del av GMs globale portefølje.
Forseggjort
Men egentlig bør det føyes til at den nye standen Buick har designet og bygget til Detroit-utstillingen i 2015 vekker begeistring.
Stand-utforming har ikke akkurat hatt første prioritet der – men nå har Buick egne designere tegnet et bølgende landskap av spennende vegger og med en fargeskala som virker nesten monokrom, i svart, grått og hvitt.
Men i stedet for å virke kaldt er de organiske formene med på å gi følelse av varme og velkomst.
Standene bilene er montert på har det samme uttrykket, de er vinklet oppover og skaper et liv som ikke har vært der før.
Detroit har i stor grad kunnet oppfattes som en glamorøs parkeringsplass. Det er hyggelig at noen av de virkelig store deltakerne har tatt tak i det.