Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma
Toyota Tacoma

Toyota fortsetter på topp

Toyota har hatt USAs bestselgende Midsize Pickup i mange år. Den nye Tacoma kommer ikke til å ødelegge den posisjonen.

Publisert Sist oppdatert

Hvordan i all verden kunne folk vite at årets Detroit-utstilling skulle bli begivenheten der Big is Back.

Alle de som kom med nye trucker på denne utstillingen, inklusive nye utgaver av Fords F150 og nye Colorado og Canyon fra GM, har jo planlagt disse modellene for lang tid siden.

Og de detter rett inn i et marked som igjen snur ryggen til magert og grønt, men som simpelthen ikke fantes der for et halvt år siden.

God krystallkule eller bare flaks?

Rake motsetninger
Bilder viser at den nye, amerikansk-designede, Tacoma står der, bare et par meter fra den nye Mirai. Det finnes vel ikke to biler som er lenger fra hverandre når det kommer til utseende.

Der Mirai spriker i alle retninger og med kurver overalt, kurver som slett ikke er i harmoni, er Tacoma-eksteriøret strengt og klart, og hele bilen virker som den er satt sammen av større moduler som alle passer veldig godt sammen.

Innvendig har vi den samme strenge grafikken, og det ser ut som om materialene gir en følelse av høyere kvalitet enn det man er vant til i slike biler. Se på bildet av hvor godt integrert den sentrale touch-skjermen er, og du ser et interiør som er virkelig gjennomarbeidet.

Modernisert
Nå er også teknikken oppgradert. Rammen er blitt enda stivere, du kan velge mellom flere sekstrinns automater, vekten er blitt lavere og bilen, som allerede har et førsteklasses ry som offroader, har fått en opphengning som skal gjøre den enda mer kapabel på vanlig landevei.

Firer eller V6 er tilgjengelige, med mengder av offroad-assistenter, ikke minst elektronisk kontroll av akselerasjon eller brems slik at føreren kan konsentrere seg 100 prosent om hvilken retning han vil ta.

Økt komfort
Men også på det personlige komfort-området er det nyheter. Som for eksempel induksjonslading av mobiltelefonen, blindsone-varsler og nøkkel-løs start.

Det er dessuten gjort et kjempearbeid for å dempe støynivået med støydempende lag både i tak og gulv, og en såkalt akustisk frontrute.

Et feste ved speilet er klart til å motta din nyeste GoPro og for hygge&kos har du et motorisert moon-roof.

Da er det på tide at Toyota går løs på sin store Tundra og sørger for å gjøre den til en skikkelig konkurrent også.

Powered by Labrador CMS