-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny BMW 1-serie
På høsten i fjor passerte BMWs 1-Serie 10.000 solgte i Norge, uten at noen la merke til det. Nå kommer den i ny utgave, som nok vil bli lagt merke til.
Den første 1-serien ble registrert i Norge i 2004. I august passerte man 10.000-tallet - uten en eneste antydning til bløtkake. Bilen representerte jo tross alt noe nytt da den kom og fikk BMW ned på et mer folkelig nivå – uten at det gikk ut over premium-imaget.
Bra jobba.
Så er det en ny en på gang og det hele startet ganske morsomt på nettet i går. Først teaset BMW med et lys/skyggebildet som i hvert fall antydet ganske sexy frontlys der den kjente signatur-haloen (de lysende ringene) heldigvis er i behold.
Deretter kom det en video som sa enda mindre.
Og så slo det amerikanske nettstedet Jalopnik (motto: Drive free or Die) til. De er akkurat like slitne som alle andre av bilprodusenter som forsøker å få max kilometer ut av en ny lansering ved å teppebombe med teasere.
Så de morfet den pompøse Lincoln-grillen inn på teaserbildet, med en ganske fornøyelig effekt.
Men la oss komme til saken, for nå har BMW sluppet skikkelige bilder og noen detaljer.
Den nye motorgenerasjonen vil være representert med sine 3- og 4-sylindrede versjoner. I en 116d-utgave vil den ha et CO2 utslipp på 89 gram (0,34 l/mil). Og som 120d med xDrive vil modellen komme med en annen BMW-premiere: den nye 8-trinns automaten.
Bildene viser at den nye modellen ikke er nydesignet i sensasjonell grad. Ny front og ny hekk forteller imidlertid at dette er 2015 – og uten at det er nevnt nå kan vi vel gå ut fra at disse elementene blir overført til de andre utgavene av 1-serien også.
Som vi er blitt vant til å regne med er hele assistent-systemet og det nettede programmet oppdatert. Og alle modellene vil være SIM-kort utstyrt som tillater full online-tilkobling og -oppdatering.
Dette vil selvfølgelig koste, men hvor mye vil vi ikke få vite før i mars. Bilen har også fått en lanseringsdato – kanskje ikke den aller smarteste for et tysk bilmerke? 9. april.