-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Hondas avanserte hjelper
Honda lanserer en intelligent cruise control som går utenpå alt du har sett tidligere.

Det er etter hvert blitt vanlig med såkalt adaptiv eller intelligent cruise control i mer påkostede biler, og en del produsenter tilbyr det også i kompaktklassen.
Slike systemer tar hensyn til bilen foran og reduserer hastigheten når denne bremser. De mest avanserte av dem stopper og starter bilen slik at du selv bare må ta deg av rattingen – meget bekvemt i rushtrafikk.
Høyere intelligens
Men nå går Honda enda et steg videre og lanserer noe de kaller Intelligent Adaptive Cruise Control, forkortet til i-ACC. Systemet benytter kamera og radar for å finne posisjonen til andre kjøretøy på veien.
Basert på en rekke real-world eksempler lastet inn i en computer benytter systemet en algoritme til å forutse hvilke manøvre dine medtrafikanter vil foreta, og få ditt kjøretøy til å reagere raskt, trygt og komfortabelt.
i-ACC debuterer på den europeiske utgaven av CR-V med utstyrsnivå Executive i løpet av året.
Ser til siden
Mens vanlig ACC tar hensyn til det som skjer i lengderetningen og tilpasser farten til foranliggende, vil i-ACC reagere vesentlig kjappere om noen kaster seg inn i kjørefeltet ditt fra siden.
Ifølge Honda er systemet i stand til å forutse en «cut-in» inntil fem sekunder før den inntreffer. Ofte vil det være før sjåføren oppdager faren, så systemet kan foreta mykere inngrep enn hva en sjåfør gjør.
I første omgang merker man bare en lett bremsing, mens et ikon popper opp på dashbordet for å informere føreren om hva som skjer. Om nødvendig bremser systemet hardere for å holde en trygg avstand til bilen som legger seg inn foran deg.
Den intelligente cruise controllen er utviklet spesielt for Europa av et internasjonalt Honda-team med deltagere fra Japan og Europa og fungerer like godt med høyre- som med venstrekjøring. Dataene som danner grunnlag for algoritmen er samlet inn i Europa.