-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
X-Bow med krutt
Nå ser det ut som om en Lamborghini-spesialist kan gjøre om KTM X-Bow fra en bue til en kruttønne.
Det er kanskje ikke overraskende at KTM tar X-Bow-oppskriften et skritt videre.
Først var den et vanvittig morsomt innslag i den aller magreste klassen, der du også finner Ariel Atom.
Dobbel ekspertise
Så tok de den til GT4-racing, med gode resultater. Nå slår de seg sammen med Reiter Engineering og begynner virkelig å leke med racing-ideer – og dermed snakker vi plutselig et helt annet utseende også.
KTM er spesielt seriøse på off-road racing. De har vel dominert Dakar i femten år nå. Pål Andres Ullevålseter er en av deres ambassadører.
Reiter er spesielt seriøs på spesielle former for baneracing. De kaller seg «Home of the Racing Bull» - det er de som gjør Lamborghinis superbiler til en faktor å regne med i for eksempel Blancpain-serien.
Nå har de forresten begynt å bygge de nye Camaroene om til seriøst baneverktøy også.
På banen
Og, uten å fortelle andre detaljer enn prisen (€ 139.000), forteller de at den nye KTM X-Bow GTR er klar for å testes om noen dager, at den skal kjøre den såkalte «Balance of Performance»-testen og at den skal være klar for en rekke lag som har uttrykt interesse for GT4-racing, ganske snart.
X-Bow debuterte i 2009. GT-modellen – der GT betød full frontrute! – kom i 2013. GTR-endringene er de største i modellens historie. Og selvfølgelig er det nye karosseriet også tegnet av Kiska som står bak alle KTM-skapningene.
Hans Reiter skryter forresten masse av sikkerheten som monocoquen byr på. Han sier at bilen vil ha den mest moderne racing teknologien markedet kan by på, og at ikke bare prisen på bilen, men også utgiftene ved å holde den i konkurransedyktig racingtrim, vil holdes innenfor meget akseptable grenser.