-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
VW-luksus for Kina
Volkswagen viser en firedørs coupé på Auto Shanghai. Med en lengde på over fem meter er den ingen typisk Folkevogn.
- Denne har jeg da sett før, var min første tanke da disse bildene dukket opp. Ta en titt på konseptbilen de viste i Genève for en måneds tid siden – den er ikke så veldig ulik denne.
Men konseptet de viser i Shanghai er litt større – og det har en annen drivlinje. Så kanskje er det en ny Phaeton vi ser konturene av? Selv om det verken snakkes W12 eller V8 her.
Her finner vi nemlig en avansert plug-in hybrid drivlinje. Den består av en turbomatet bensinmotor (TSI) med fire sylindre, en 8-trinns automatgirkasse med integrert elmotor, samt en Li-ion batteripakke.
TSI-motoren har 210 hk og elmotoren 124 hk. Samlet effekt fra systemet er 245 hestekrefter og dreiemomentet 500 Newtonmeter. Den hekk-monterte batteripakken kan lades fra bensinmotoren under kjøring, eller fra en stikkontakt når bilen står parkert.
På ren eldrift har bilen en potensiell rekkevidde på 50 kilometer og en oppgitt toppfart på 130 km/t.
I hybrid modus er rekkevidden med full tank og fulladede batterier 800 km og toppfart 232 km/t. 0-100 km/t skal gå unna på 8,6 sekunder.
Snittforbruket (NEDC) etter målemetoden for plug-in hybrider er 0,23 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 55 gram per kilometer.