-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
500 som mener alvor
Det er rart det er tyskere som gjør den vanvittigste 500-utgaven. Møt Pogeas Blå Vidunder.
Pogea Racing gjør mye morsomt de – ikke minst på hotte Alfa Romeoer som etter et besøk i selskapets atelier ved Friedrichshafen blir enda hottere.
Og siden de ikke bare jobber med motorer, men også med for eksempel opphengning, blir de hottere bilene også ofte vesentlig mer kompetente.
Nå har de tatt for seg en Abarth-utgave av Fiat 500, og jeg er sikker på at den er blitt så rampete at selv moren ikke ville vedkjenne seg barnet.
Først og fremst skyldes det motoren, selvfølgelig – så la oss begynne i den andre enden først.
Gjennomført
OZ Racing 7x17-felger som holder på Toyo Prozes dekk på 205/40/17. Samme dimensjon foran og bak: lovende – det høres ut som en balansert bil.
Nye 6-potters kalipere foran og nye, perforerte skiver både foran og bak. Men bak beholder man EsseEsse-bremsene.
KW sportsdempere og fjærer der bilen senkes med 4,5 millimeter per omdreining. Lette å justere, alle komponentene.
Karosseriet har fått mengder med styling- og aero-detaljer, mens interiøret har et skikkelig preg av effektivt arbeidsværelse samtidig som både skinn og Alcantara dekker alle mekaniske biter.
Recaro seter med airbags i sidene, LED lys inne og «Beats by Dr. Dre» inn gjennom ørene hvis du vil.
Baksetet kan du derimot se lenge etter. Dette er strictly for two. Og ut med baksetet er også et bidrag til et samlet vekttap på 71 kg.
Så kommer vi til saken: 331 hk ved 5750 og 411 Nm ved 3450. 262 km/t og 5,1 til 100.
Lommeracer kanskje, men voksne spesifikasjoner. Skikkelig ståleksos med flap-kontroll, ny girkasse med korte slag, schvær intercoler på turboen, ekstra bensinpumpe, nye injektorer, smidde stempler, nye kam-tider, høyere komp – listen er lang.
Men det beste: bilen avleveres i alle farger så lengde den er matt Monterey Blue by Koenigsegg.
Son of the Egg?