-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Super-mysterium fra Peugeot
Peugeot har lagt ut en skikkelig teaser-video som tyder på at de skal ut i Superbil-sfæren igjen. Vi har noen spor.
Det er ikke lenge siden jeg sto og snakket med han som var ansvarlig for eksteriøret på Peugeots ganske morsomme gatematebil.
Giovanni Rizzo heter han – New Yorker så god som noen, men nå designer hos Peugeot og gift med Anne-Lise fra Bærum som er barnebokforfatter og har skapt det spesielle universet Alfabetika.
Stedet er der Alfabetikaer og Numbriaer (bokstaver og tall) leker sammen med voksne og bar og gjør det moro å lære.
Giovanni Rizzo gjør det på sin side morsomt å følge med hos Peugeot. Han var for eksempel mannen som lot konseptbilen Quartz få en form så den kunne bli Peugeots deltaker i årets Dakar-løp. Hans siste budskap til meg var «If you liked the Dakar racer, stay tuned, there is more coming on that front soon!»
Omtrent samtidig dukket det opp en video på nettet der Peugeots sjefdesigner, Gilles Vidal, fører en blyant og forteller at «dette er noe der Gran Turismo Superbilene møter Sport Prototypene».
Men andre ord – et ganske hårete kjøretøy.
Ikke usannsynlig at Vidals video og Rizzos kryptiske budskap henger ganske tett sammen.
Derfor velger jeg å tro at nå snakker vi om en virkelig bil, ikke en virtuell fantasi, drømt opp for Gran Turismo 6 – og dermed er det lett å gjette på at dette blir en virkelig solid utstillingsmonter for Peugeots nye superbil-drivlinje.
Der snakker vi 1,6-liters turboen som de ganske enkelt henter mer enn 250 hk ut fra, og i en hybrid-versjon legger man på to 85 kW el motorer.
Rundt 500 hk totalt og 730 Nm har de allerede demonstrert i en 308 R HYbrid,men det er klart at en slik kruttpakke fortjener en innpakning som er oppsiktsvekkende nok til å fortelle at her er det noe oppsiktsvekkende.
I racing-utgaven av 308, med disse motorene, kan du velge mellom flere kjøremodii, Track, der for eksempel elmotorene er inne når du akser, eller Hot Lap, der alle motorene er i gang samtidig.
Jeg regner med at Vidals og Rizzos kommende superbil beholder denne drivlinjeoppskriften, for da slipper jeg å tenke på den. Da kan jeg nøye meg m ed å drømme om hvordan den nye skapningen kommer til å se ut.
Jeg setter en femtilapp på at vi kommer til å finne klare spor fra Per Ivar Selvaags Onyx-konsept og hva kan være bedre enn det?