-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audis neste A5
Helt på tampen av 2015 lanserer Audi en ny generasjon A4. Frister det mer med A5 Coupé eller Sportback må du vente til 2016.
Her er ferske spionbilder av andre generasjon Audi A5 Coupé og den heftigere S5. Modellene skal debutere et stykke ut i 2016 som 2017-modeller.
Selv om det kan lyde ulogisk, deler modellene plattform (med internkode MLB Evo) med store Q7. Denne skal benyttes av en rekke større modeller med motoren på langs.
Utstrakt bruk av høyfast stål og aluminium gir en vektbesparelse på inntil 100 kg sammenlignet med dagens A5/S5.
Basert på disse bildene mener Carparazzi at de nye modellene blir litt lengre og bredere enn dagens.
Evolusjon
Da første generasjon A5 ble lansert i 2007 hevdet designguru Walter Da Silva at det var hans mest vellykkede design noensinne. Designen på etterfølgeren er modernisert, men likevel lett gjenkjennelig sammenlignet med forgjengeren.
Bilen får en bredere grill og lys med tredimensjonal utforming. Baklysene ser ut til å ligne på de som kommer på nye A4.
Nøysomt
På motorfronten presenterte Audi nylig en ny 2,0-liters TFSI-motor med 190 hestekrefter som skal klare seg med en halvliter bensin på mila. Da snakker man effektiv forbrenning!
Det kommer minst en ladbar e-tron modell, foreløpig uvisst om den får diesel- eller bensin-motor i kombinasjon med elmotor.
Den anvendelige 2,0 TDI vil komme i flere effektklasser, og toppmodellen på dieselfronten blir 3,0 TDI med nærmere 300 hester og Quattro som standard.
Toppmodellene
Den mer påkostede Audi S5 blir trolig tilbudt med 3,0-litere for både bensin og diesel. Sistnevnte vil trolig benytte teknologien vi i fjor sommer testet i konseptbilen RS5 TDI.
Toppmodellen RS5 får en 3,6-liters twin turbo bensinmotor med rundt 500 hk som erstatning for dagens normalt pustende 4,2-liters V8. Det vil medføre drastisk reduksjon av CO2-utslipp og kan slå meget positivt ut for prislappen.
Kanskje kan den igjen bli konkurransedyktig mot BMW M5 som fikk dramatisk avgiftsreduksjon da den ble lansert med ny motor.
Verdensdebuten for neste A5 blir trolig lagt til Genève-utstillingen våren 2016, mens produksjonen starter neste høst.