-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Audis neste A5
Helt på tampen av 2015 lanserer Audi en ny generasjon A4. Frister det mer med A5 Coupé eller Sportback må du vente til 2016.
Her er ferske spionbilder av andre generasjon Audi A5 Coupé og den heftigere S5. Modellene skal debutere et stykke ut i 2016 som 2017-modeller.
Selv om det kan lyde ulogisk, deler modellene plattform (med internkode MLB Evo) med store Q7. Denne skal benyttes av en rekke større modeller med motoren på langs.
Utstrakt bruk av høyfast stål og aluminium gir en vektbesparelse på inntil 100 kg sammenlignet med dagens A5/S5.
Basert på disse bildene mener Carparazzi at de nye modellene blir litt lengre og bredere enn dagens.
Evolusjon
Da første generasjon A5 ble lansert i 2007 hevdet designguru Walter Da Silva at det var hans mest vellykkede design noensinne. Designen på etterfølgeren er modernisert, men likevel lett gjenkjennelig sammenlignet med forgjengeren.
Bilen får en bredere grill og lys med tredimensjonal utforming. Baklysene ser ut til å ligne på de som kommer på nye A4.
Nøysomt
På motorfronten presenterte Audi nylig en ny 2,0-liters TFSI-motor med 190 hestekrefter som skal klare seg med en halvliter bensin på mila. Da snakker man effektiv forbrenning!
Det kommer minst en ladbar e-tron modell, foreløpig uvisst om den får diesel- eller bensin-motor i kombinasjon med elmotor.
Den anvendelige 2,0 TDI vil komme i flere effektklasser, og toppmodellen på dieselfronten blir 3,0 TDI med nærmere 300 hester og Quattro som standard.
Toppmodellene
Den mer påkostede Audi S5 blir trolig tilbudt med 3,0-litere for både bensin og diesel. Sistnevnte vil trolig benytte teknologien vi i fjor sommer testet i konseptbilen RS5 TDI.
Toppmodellen RS5 får en 3,6-liters twin turbo bensinmotor med rundt 500 hk som erstatning for dagens normalt pustende 4,2-liters V8. Det vil medføre drastisk reduksjon av CO2-utslipp og kan slå meget positivt ut for prislappen.
Kanskje kan den igjen bli konkurransedyktig mot BMW M5 som fikk dramatisk avgiftsreduksjon da den ble lansert med ny motor.
Verdensdebuten for neste A5 blir trolig lagt til Genève-utstillingen våren 2016, mens produksjonen starter neste høst.