-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
Hagen Bil AS:
Bilmekaniker/Servicetekniker
-
MyCar:
Innkjøper
Stadig større Mini
Mini har sluppet de første offisielle bilder av nye Clubman. Du må vente til høsten med å se den på veien.
I vanlig BMW/Mini-stil er produksjonsbilen nesten identisk med konseptbilen vi møtte på Genève-utstillingen i fjor.
Siden den gang har vi også sett spionbilder av Clubman, og vi har sett en virtuell utgave designet for GranTurismo.
Hittil største Mini
Nye Clubman har en lengde på 425 cm, er 180 cm brad og rager 144 cm over bakken. Dermed er den hele 27 cm lengre og 9 cm bredere enn en 5-dørs Mini. Akselavstanden er 267 cm, 10 cm lengre enn sistnevnte.
Til sammenligning måler en Countryman 409 x 178 x 156 cm over en akselavstand på 259 cm.
Når vi også tar med "kongen" i kompaktklassen, VW Golf, som måler 425 x 179 x 145 cm og har en akselavstand på 263 cm, skjønner vi at Clubman tar steget opp i en ny klasse.
Mindre kul, mer praktisk
Nye Mini Clubman skiller seg også ut på dørfronten. Der forgjengeren hadde en smal sidedør bak på passasjersiden, har nykommeren fire konvensjonelle dører. Men den har beholdt de delte bakdørene som er hengslet i hvert sitt hjørne.
Den nye Mini-modellen bygges på UKL-plattformen, den samme som BMW 2-serie Active Tourer og Gran Tourer. Det innebærer forhjulsdrift som standard, med mulighet for firehjulsdrift.
Clubman leveres i tre varianter, som Cooper, Cooper S og Cooper D. Motorene blir 3- og 4-sylindrede fra BMW-konsernets nye motorfamilie.
Bilen kommer på markedet i oktober, og det betyr trolig lansering på bilutstillingen i Frankfurt i september.
Modell | Gir | Ant. syl | Volum | Effekt | Moment | 0-100 | Toppfart | Forbruk | CO2 | Pris |
Cooper | M6 | 3 | 1499 | 136 | 220 | 9,1 | 205 | 0,51 | 118 | 269.000 |
Cooper | A6 | 3 | 1499 | 136 | 220 | 9,1 | 205 | 0,51 | 118 | 291.200 |
Cooper S | M6 | 4 | 1998 | 192 | 280 | 7,2 | 228 | 0,62 | 144 | 359.000 |
Cooper S | A8 | 4 | 1998 | 192 | 280 | 7,1 | 228 | 0,58 | 134 | 374.400 |
Cooper S Sportaut. | A8 | 4 | 1998 | 192 | 280 | 7,1 | 228 | 0,58 | 134 | 376.000 |
Cooper D | M6 | 4 | 1995 | 150 | 270 | 8,6 | 212 | 0,41 | 109 | 289.000 |
Cooper D | A8 | 4 | 1995 | 150 | 270 | 8,5 | 212 | 0,41 | 109 | 313.900 |