-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ingen flere rekorder på Ringen
Det hele er litt uklart, men Königsegg skulle gjøre en filmet runderekord på Nürburgring. Plutselig ble det innført fartsgrenser der, og - underforstått - aldri mer Ringen-rekorder.
Bakgrunnen er nok at en GT-R flippet under et løp på Ringen i mars. Den traff en tilskuer som døde. Først ble det et midlertidig GT3-forbud, et forbud man regnet med skulle oppheves igjen og at man snart var tilbake til gammel moro.
Så dukker det opp en hilsen fra folkene som lager APEX-filmen, en dokumentar om runderekorder på Ringen: «jobben gikk i dass».
Porsches diverse 918-rekorder i fjor, og fabrikkens løfter om at «uansett hvem som bedrer den, og uansett med hvor mye, så skal vi ta den tilbake» hadde fått Christian von Königsegg til mer enn å antyde at egentlig tilhører Ringen hans One:1. Og det skulle selvfølgelig filmes.
300+
Konkret regnet han med at bilen skulle kunne toppe 300 km/t i Tiergarten, og at Porsches 6.57 nok kunne bli vesentlig frisert.
Så først setter han noen rekorder hjemme i Ängelholm, på det gamle flyfeltet rett utenfor fabrikken. Der gjør han 0-300-0 på 17.95. Den gamle, som også tilhørte Königsegg, var på 21.19.
Nå er Christian flink til å presisere at denne prestasjonen «bare» ble målt av deres trofaste Racelogic V-box. Den er altså ikke verifisert og ikke «offisiell».
Men det skulle rettes opp med en Ring-session. Men hva har skjedd? 200 km/t grense på Flugplatz, Schwedenkreuz og Antoniusbuche, 250 km/t på langstrekken der turistene kjører på og av banen, og de samme 200 km/t ved Döttinger Höhe og Tiergarten, der Königsegg hadde sett for seg enda 50 prosent mer.
Parkert
APEX-helikopteret og hele teamet ble med andre ord parkert, Königsegg var kanskje lettet, for han har aldri likt slike Nürburgring-øvelser.
Det ser ut til at vi ikke lenger skal kunne fortelle om en ny SUV-rekord (Cayenne) eller forhjulsdrift-rekord (Civic R), få klar beskjed om P1 virkelig kan kjøre en runde på 6.30 eller få avgjort om Radicalen, som faktisk har kjørt fortere enn 918-rekordbilen, også er en gatebil, slik at rekorden egentlig er dens.
Det vi imidlertid kan håpe på er at når ting får roet seg litt, blir skiltene tatt ned. Elles ser jeg for meg at Ringen mister masse av sin egentlige appell.