-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Unik Lambo
Dersom du vil være original, så ikke gå for Veyron. Minst seks av dem er på auksjon i høst. Gå heller for denne enestående Lamborghinien.
Foreløpig aner jeg ikke noe om historien, bortsett fra at forløperen til denne bilen var en fast gjest på utstillings-løypa i flere år etter at den ble vist i Genève i 2005.
Og en av grunnene til at jeg ikke vet noe er at katalogen på langt nær er skrevet, og det er i auksjonskatalogene man virkelig kan lese det Store Eventyrene om hvor fantastisk selv en Fiat X 1/9 kan være.
Så jeg ser ikke bort fra at denne kan ha en spennende historie også, men for det første trenger den ikke noe oppkonstruert eventyr – den er spennende nok i seg selv. Og for det andre kan en slik historie umulig inneholde noe om spennende kjøring.
For selv om bilen er fullt funksjonsdyktig og klar for gateregistrering i de fleste land i verden, har den bare vært kjørt ca. 180 km. Det tilsvarer vel omtrent opp og ned på rampene på de forskjellige utstillingene.
Smakebit
Bilen heter Lamborghini Concept S. Den ble bygget under designsjef Luc Donckerwolkes ledelse.
Dette var forresten noe av det siste han presenterte der, i 2005 ble han sendt til Seat, deretter ble det Bentley der han hoppet av for noen uker siden og nå tyder alle solemerker på at han skal etterfølge sin gamle sjef fra Audi, Peter Schreyer, som designsjef for Hyundai / Kia-konsernet.
Men i hvert fall: i 2005 ventet alle på en åpen versjon av Gallardo, og Concept S ble en smakebit på hva man kunne vente seg. Eller ikke.
Reprise
Enorm respons gjorde at Lamborghini bygde en ny utgave av Concept S, den debuterte på Concorso Italiano, Monterey i 2006.
Den modellen var enda mer radikal enn bilutstillingsversjonen, blant annet med en «ryggrad» som skiller de to setene og med enda mer radikal behandling av frontruten.
Det var åpenbart tenkt som produksjonsmodell, i meget begrenset opplag. Resultatet ble superbegrenset, man stoppet på chassisnummer 1, som skal på auksjonsblokka til RM Sothesby’s i New York i november.