-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Volvos AMG
I lang tid har Volvo kjempet for å bli oppfattet som "premium". Nå ønsker de også å bli oppfattet som "sportslig". Derfor har de kjøpt Polestar.
De av dere som kjenner Polestar tenker vel først og fremst Tommy Rustad. I fem år jobbet de og han sammen – fire SM-titler opplevde de. Og Tommy fikk også med seg 10 seire, en førertittel og tre for team og merke.
Litt trist, selvfølgelig, å skilles etter 2012-sesongen, men mange gode minner.
Nå skal du imidlertid få merke mer til Polestar. Dette trimmingsfirmaet som Volvo har jobbet tett med siden 1996, leverer både ettermarkeds-utstyr, og bygger komplette Polestar-modeller av kjente Volvoer.
Jeg lurer forresten på om det var helt tilfeldig at avtalen ble skrevet nå. Tre dager tidligere tok nemlig Prins Carl Philip en sensasjonell første STCC-seier i en kontroversiell andre runde på Falkenberg for Polestar. Volvo er jo ikke helt kongehus-avers, kan man vel si.
Sporty
Aktuelle Polestarutgave nå er S60 og V60 med en T6 motor på 350 hester og 4,9 til 100. Den gjør det bra i svinger og ved stans også, for chassiset er også omfattende modifisert.
I år regner Volvo med å selge rundt 750 slike biler, om ikke altfor lenge skal de opp i 1500. Og av dem vil vi nok kunne finne noen ganske avanserte. For begge partene er enige om å utvikle Volvos twin-motor elektrifiseringsprogram når nye muskelbiler skal utvikles.
Det er ikke fortalt noe om beløp i forbindelse med overtakelsen. Men det er altså Polestar Performance AB og varemerket Polestar som Volvo har kjøpt. Selve racing-teamet fortsetter som før, men må få nytt navn.
Om de skal flytte tettere mot Volvo vet vi heller ikke, i dag ligger de på andre siden av elven, i Västra Frölunda.
Men vi kan trygt regne med at Volvo kommer til å bruke dette navnet nå. Også her hjemme, håper vi, hvor Polestar overhodet ikke har hatt noe nærvær i Volvo-sammenheng. Vi finnes ikke en gang på deres hjemmeside!