-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er neste BMW M5
Det er fortsatt noen år til du får se denne på veien, men her er tidlige bilder av BMWs neste muskelsedan.
Dagens 5-serie kom på markedet i 2010, så den nærmer seg utfasing. Vi har tidligere sett spionbilder av neste generasjon femmer, men her er det muskuløse M5 som har våget seg ut på en tidlig testtur fra BMWs testsenter ved Nürburgring.
Den nye 5-serien lanseres trolig sent 2016, men det tar nok ytterligere et års tid før M5 er på plass. Sent 2017 eller tidlig 2018 er realistisk timing.
Evolusjon
Vi forventer at neste 5-serie blir en evolusjon, og det samme gjelder M5 som vil bli utstyrt med en oppdatert versjon av dagens 4,4-liters twin turbo V8, trimmet opp til nærmere 630 hester (fra dagens 560). Det må til for å møte økt konkurranse fra Mercedes-AMG og Audi.
Skjønt BMW vinner ofte konkurransen om å ha de mest dynamiske kjøreegenskapene, selv om de skulle tape muskelkrigen på papiret.
Neste M5 skal bygges på en ny plattform (samme som nye 7-serien), og det alene kan medføre en vektreduksjon på rundt 100 kg, noe som er viktig når det gjelder dynamiske kjøreegenskaper og redusert forbruk.
Nye valgmuligheter
Tro mot tradisjonene vil M5 ha bakhjulsdrift som standard, men for første gang får den ifølge våre kilder mulighet for xDrive firehjulsdrift. Det kan nok friste flere nordmenn til å vurdere M5 som et alternativ.
Det spekuleres også i at BMW kan bli fristet til å lage en M5 Touring for å møte Audis RS6 Avant og Mercedes-AMG E63 T S – to stasjonsvogner med masse muskler og firehjulsdrift.