-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Morgan jubilerer
Morgan har laget en jubileumsutgave for å markere at Plus 4 er 65 år. Du skal ha flaks for å sikre deg et eksemplar.
Nye Morgan AR P4 er en spesialutgave som bare skal bygges i femti eksemplarer, og slike biler bruker å gå kjapt unna – på tross av en prislapp på 54.995 pund.
Plus 4 har vært nærmest uforandret siden den første ble kjørt ut av fabrikken i 1950, med unntak av kosmetiske og tekniske detaljer. De viktigste ingrediensene er fortsatt ask, aluminium og skinn.
Klassisk
Det er ikke vanskelig å kjenne igjen spesialutgaven som en klassisk Morgan, skjønt her har AR Motorsport, Morgans sportsarm, gjort ganske dramatiske endringer.
Under panseret sitter en Cosworth-trimmet 2,0-liter som yter 225 hestekrefter, mens en vanlig Plus 4 har 154 hk. En egenvekt på rundt 800 kg sørger for at det er mer enn nok krefter.
For å tilpasse kjøreegenskapene til effekt-økningen er AR P4 utstyrt med kraftigere bremser og justerbar dempere. Bak er de tradisjonelle bladfjærene byttet ut med multilink oppheng.
Nåtid
Lyktene er fortsatt runde, men innmat er nå erstattet med LED-enheter som byr på helt nye muligheter enn de tradisjonelle lyktene.
Innomhus er nye instrumenter med hvit bakgrunn på plass, og en del aluminiumsdetaljer fremhever eksklusiviteten. Det er også lagt inn ekstra lyddemping under panseret og interiøret for å gjøre reisen mer komfortabel.