-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Første glimt av ny Bugatti
I april fikk vi klare indikasjoner på at det skulle komme en ny Bugatti. Nå har vi det første bildet som skal bevise at den er rett rundt hjørnet – klar til Frankfurt.
Dette blå som vi nå kan vise bilde av, er nok en karosseribit som i hvert fall ikke jeg aner plasseringen til. Det eneste jeg kan si er at her har vi noe som ligner på et NACA-type luftinntak, så vi kan vel regne med at den nye bilen trenger luft.
Kanskje til kjøling?
Kanskje til forbrenning?
Kanskje til ventilasjon.
Sannsynligvis får vi nok noen flere anledninger til å sette sammen puslespillet fremover, når fabrikkene begynner på denne galeien er det ikke grenser.
Bildet er i hvert fall distribuert av Folkevogn-gruppen for å fortelle at det kommer noe nytt fra Bugatti på Frankfurt-utstillingen og at det skal hete Bugatti Vision Gran Turismo Concept, og for egen del kan vi vel legge til at d er den sikkert ikke er så langt unna det som skal bli produksjonsmodellen.
Avsluttet kapittel
Jeg går ut fra at nå er den siste av den gamle serien utlevert. Hvor mange spesialversjoner den ble bygget i, er det vel bare noen ganske få som vet, og enda færre som vel egentlig er interessert i.
Men det er i hvert fal laget noen nydelige skisser av nummer 1 og nummer 450, for at vi ikke skal glemme det feteste på superbilområdet, noensinne.
Inntil, sannsynligvis, den nye kommer.
Tungt team
Og det var det vi skjønte i april, da designer-miljøet våknet opp til en ganske overraskende melding om at designteamet rundt Achim Anscheidt faktisk var forsterket med tre tunge navn.
Etienne Salomé, franskmann, 34 år, er blitt nestkommanderende, han skal også ha ansvar for fremtidig interiørstrategi, og stå i spissen for Bugattis produkt-design. Det området – dingser og saker og ting – er nesten blitt viktigere enn bilen.
Frank Heyl, 36, gikk ut fra Royal College of Art samtidig med Salomé, men har jobbet hos Skoda før han flyttet nærmere Bugatti. Hans rolle blir eksteriør design – helt til produksjonsfasen.
Til sist er det «Sascha», Alexander Selipano, 31, utdannet ved Art Center i Pasadena (også i 2005 – åpenbart et bra Bugattidesigner-år). Han har jobbet masse hos Folkevogns fremtidsdesignsenter i Potsdam, blant annet med Lambos Huracan.
Så foreløpig er det bare å slå fast at jeg vet mer om teamet enn om den kommende bilen. Men selvfølgelig skal det bli gøy å møte begge deler i Frankfurt om noen uker.