-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Åpen luksus-Merce
For andre gang på kort tid legger Mercedes ut et bilde av sin kommende S-Klasse Cabriolet. Innen tre uker får vi se den i all sin prakt.
Daimler minner oss på at de skal vise en ny, gedigen fireseters cabriolet på bilutstillingen i Frankfurt.
Les hva vi skrev om bilen nylig
Det er slett ikke første gang Mercedes bygger en fireseters cabriolet – de hadde mange av dem fra slutten av 40-tallet til helt opp i 70-årene. I de senere år har de hatt både CLK og E-Klasse Cabriolet.
Sikter høyt
- 44 år etter den forrige kan vi igjen tilby en åpen variant av S-Klasse. Nye S-Klasse Cabriolet symboliserer den pasjon for individuell og tidløs mobilitet vi deler med våre kunder, sier Ola Källenius, styremedlem i Daimler AG med ansvar for Mercedes-Benz salg.
Han bekrefter at Mercedes-Benz har som mål å bygge verdens mest komfortable cabriolet – men hvordan blir det da plass til Mercedes-Maybach?
Her høres det ut som man kan ha det komfortabelt, selv i snøstorm på Hardangervidda, med utstyr som Aircap, Airscarfe, oppvarmede seter og armlener pluss det intelligente, helautomatiske klimaanlegget.
Stolte tradisjoner
Helt tilbake på 1920-tallet bygde Mercedes luksuriøse cabrioleter, men det var en spesielt aktiv periode for åpne firedørsutgaver i 50- og 60-årene med storheter som 170 S fra 1949, 220 S fra 1951 og 300 S fra 1952.
I 1961 kom 220 SE Cabriolet, og denne ble etter hvert bygget med alternative motorer hvorav 280 SE 3.5 var det ypperste. Totalt ble det bygget 7013 av disse bilene over den tiårsperioden de eksisterte.
I 1971 tok SL over som Mercedes’ mest eksklusive cabriolet, og den har etter hvert fått selskap av modeller som CLK, SLK og, sist men langt fra minst, E-Klasse Cabriolet som er nærmest det man kan definere som en fullverdig fireseter.
De klassiske cabrioletene er meget attraktive blant samlere, og nylig solgte RM Auctions et meget velholdt eksemplar av en 280 SE 3.5 for 429.000 dollar.