-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Toyota realiserer konsept
På fjorårets Paris-utstilling overrasket Toyota med en kompakt crossover de kalte C-HR Concept. Nå er den godt inne i realiseringsfasen.
Dette er en bil som skal inn i en klasse som har fått stadig flere modeller de siste årene.
Nissan var tidlig (kanskje først) ute med Juke, før Mini lanserte sin Countryman. Opel Mokka hører hjemme i dette beitet, og hittil i år har vi kjørt to spennende debutanter i klassen, Mazda CX-3 og Honda HR-V.
Økt interesse
Salget av kompakte SUV-er er i rask vekst i Europa, og nå kan det se ut som Toyota vil ha sin del av kaka. Ikke så rart – når konsernet slåss om å være verdens største bilprodusent, må man være bredt representert.
Selv om bilen på bildene er godt kamuflert, har våre fotografer greid å relatere den til C-HR Concept. De to sidedørene til konseptbilen er forvandlet til fire på produksjonsutgaven – noe annet var heller ikke å vente.
Ellers er mye av designen fra konseptet videreført over i den endelige bilen.
Design avgjørende
Siden dette er en bil for massene, får vi håpe de er mer forsiktige med designen enn de har vært de siste par årene. Juke er jo en bil som enten elskes eller hates, så Toyota bør trekke lærdom fra Nissans erfaring.
Får Toyota Norge viljen sin – og det er vel ingen grunn til å tro noe annet – får også denne modellen hybrid drivlinje, som konseptbilen fra Paris. Og kanskje et diesel-alternativ, skjønt når de kan klare seg uten diesel på RAV4, vil nok det gå utmerket også i denne mer kompakte klassen.
Det spekuleres i lansering i 2016 eller 2017, men det vil nok ingen i Toyota-organisasjonen snakke om. De holder kortene tett til brystet til bilen står visningsklar et eller annet sted.