Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi fornyer bestselgeren

Ingen har solgt så mange ladbare hybridbiler i Norge som Mitsubishi. Nå gjøres Outlander PHEV enda mer attraktiv.

Publisert Sist oppdatert

Hittil i år er det ifølge OFV registrert 1452 nye Outlander PHEV. Det gjør den til norgesmester i en nisje som viser kraftig vekst etter hvert som utvalget av ladbare (plug-in) hybrider øker. Hittil i år er salget av slike tredoblet fra i fjor.

Nå får modellen en facelift som innebærer ny front, oppgradering av interiøret, mer effektiv drivlinje og utvidet garanti for batteripakken.

Dynamic Shield kaller Mitsubishi den nye fronten som med tiden skal innføres på flere modeller. Innvendig lover de et løft i materialvalg på dashbord og instrumentpanel, samt for seter og paneler.

Mitsubishi hevder at akselerasjonen fra null til 40 km/t er forbedret med ett sekund, men dette gir seg ikke utslag i 0-100-tiden som fortsatt er 11 sekunder. Snittforbruket etter EU-syklusen er oppgitt til 0,18 liter på mila (ned fra 0,19) tilsvarende et CO2-utslipp på 42 g/km (44 g/km).

Økt trygghet
Batteripakken får en garanti på 8 år eller maksimum 160.000 kilometer. Det er gjort en rekke tiltak for å dempe støy og vibrasjoner og heve kjøregleden ved hjelp av støydempende materialer og perfeksjonering av chassis. Styringen er justert for å gi bedre tilbakemelding.

Outlander PHEV har en batterikapasitet på 12 kWh som gir en teoretisk rekkevidde på 52 kilometer ved ren el-drift. Bilen har el-motorer både foran og bak og har dermed elektrisk firehjulsdrift. I tillegg driver bensinmotoren forhjulene når man ønsker maks effekt.

Batteriene lades ved en medfølgende ladekabel fra en standard stikkontakt (10A) fra helt tomt til helt fullt i løpet av fem timer. Fra en hurtigladestasjonen er batteriene 80 % fulle i løpet av en halvtime.

‐ Interessen for hybridbiler er sterkt økende, og Mitsubishi Outlander Ladbar Hybrid selger allerede best i sin klasse Norge, sier adm. direktør for MMC Norge, Rune Gjerstad. Han regner med å selge 3000 Outlander PHEV i 2016.

Outlander PHEV leveres i tre utstyrsnivåer. Prisene er som følger:

  • Invite: kr 395.000
  • Intense+: kr 424.000
  • Instyle+: kr 444.000

*EU testnorm

Motorytelse

Effekt

Dreiemoment

Elmotor foran:

82 hk

137 Nm

Elmotor bak:

82 hk

195 Nm

2,0 liters bensinmotor:

121 hk

190 Nm

Til sammen:

285 hk

522Nm

Maksimal ytelse til hjul (teoretisk)

202 hk

Tekniske data:

Elektrisk rekkevidde*:

52 km

Total rekkevidde*:

880 km

Toppfart:

170 km/t

Aks. 0‐100 km/t:

11,0 sek

Batteristørrelse:

12 kWh (Li-ion)

Batterispenning:

300V

Drivstofforbruk fullt batteri:

0 l/mil

Drivstofforbruk tomt batteri:

0,55 l/mil

Drivstofforbruk blandet kjøring*:

0,18 l/mil

CO2‐utslipp*:

42 g/km

NOx‐utslipp*:

3,3 mg/km

Tilhengervekt:

1500 kg

Powered by Labrador CMS