-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Beistet fra Brabus
Brabus innfrir ønskene til de som ønsker den bøseste SUV-coupéen på markedet.
Syns du mesteparten av det fra Frankfurt-utstillingen har vært for puslete? Savner du en 850-hesters SUV-coupé, sier du?
Fortvil ikke! Brabus kommer til unnsetning!
Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe er svaret på alle dine problemer.
Ønsker du å sanke misunnelsesblikk og sjalusitanker fra alle i hyttefeltet på fjellet? Vil du ha det barskeste i Madlalia? Det råeste i Holmenkollen? Det villeste i Fjellveien?
Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 coupe er svaret.
Vil du erte på deg en samlet miljøbevegelse? Vekke alle fugler i nærområdet med et knappetrykk? Eller skremme fanden på flatmark?
Ja, du skjønner vel hvor jeg vil hen.
Basert på den allerede ville Mercedes-AMG GLE63 Coupé, er Brabus-utgaven skrudd opp til 11.
850-navnet kommer selvsagt av effekten på 850 hestekrefter, og dreiemomentet er ikke akkurat småtteri det heller:
1450 Newtonmeter!
Dette skyver det tyske beistet fra 0-100 km/t på 3,8 sekunder, og har en (elektronisk begrenset!) toppfart på 320.
For å få til dette har Brabus boret opp motoren fra 5461 til 5912 cm³, montert større turboer, nytt eksossystem og nytt luftinntak (i karbon, naturligvis).
Felgene er 23 tommer store – eller «king-sized» som Brabus selv kaller de – og modifisert luftfjæring gjør at bilen sitter 35 millimeter nærmere bakken enn en, eh, «vanlig» AMG GLE63 Coupé.
Eksteriøret er rikt utsmykket med aerodynamisk fordelaktige biter i karbonfiber, og interiøret kledt om i Brabus’ fineste skinn.
Og for at du ikke skal glemme hvilken bil du kliver inn i om morran, lyser Brabus-logoen opp dørtersklene.
Selvsagt.
Den nevnte miljøbevegelsen får frysninger på ryggen bare de tenker på disse tallene, men noen har kanskje akademisk interesse av å vite de likevel:
Oppgitt forbruk og utslipp på blandet kjøring: 1,19 liter per mil, og 278 gram CO2.