-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tokyo sprer glede igjen
Etter noen år i den gørre gråsonen later det til at årets Tokyo-utstilling kommer til å presentere noen skikkelige muntre avvikere. Som denne fra Suzuki.
Flere av de teaserbildene vi har fått i det siste kan tyde på at boksen er tilbake igjen i Japan. Kalte vi det ikke Postman Pat for 20 år siden eller noe sånt?
Bortsett fra en og annen Daihatsu tok vel aldri den designretningen helt av, kan man si. Og det er vel ikke sikkert den gjør det nå heller, men Suzuki gjør hva de kan for å overbevise oss.
De har, syns jeg, til og med rappa noen trekk fra Volkswagens døde-og-begravde 2011 Bulli konsept – så kanskje grunnlaget for denne ble lagt før Suzuki og Volkswagen bråavsluttet sitt krysseierskap tidligere i høst?
Lounge
Air Triser kaller de denne – burde jeg vite hva Triser betyr? Det er imidlertid ikke viktig, det som er viktig er at her ser vi hvordan noen kan komme opp med en minivan som er ganske morsom, i tillegg til å være fornuftig.
Disse tre seteradene ser ut som de er enkle å komme inn og ut av, beskrivelsen av dem tyder på maksimal fleksibilitet, U-formet sofa, eller en-face stillinger – og jeg kjøper den med «privat lounge» på innsiden av gitte, beskjedne dimensjoner.
Men dessuten ser den absolutt kul ut. Jeg ville tro at de fem-seks ungene som ble kjørt i den på vei til fotball- eller hockey-kamp, ville føle seg som vinnere allerede når de gikk inn i bilen. Og hvis de fikk nok av bare å føle seg vel, har de alle muligheter for interaksjonsvirksomhet via store skjermer på hver plass.
Mighty duck?
Forresten skal Air Triser også få følge av en Mighty Deck. Hvorfor aner jeg ikke, og det kan selvfølgelig fort bli Mighty Duck, bare for å være original. Men den har vel egentlig altfor kort nebb til å kunne forveksles med en and, og den har vel ikke akkurat fuglefarger heller?
Men den har andre elementer som hører med oppskriften Urban/Outdoor Moro og Mini. For eksempel canvas topp og et åpent plan der du kan lempe inn akkurat det du trenger i dag. Surfebrett, terrengsykkel, gressklipper eller dokumentmappe.
Det er morsomt at Tokyo igjen kommer opp med ting man kan bli glad av.
I tillegg til konseptene viser Suzuki også en ny Ignis i produksjonsdrakt, samt i en morsom konseptform som oser ungdommelig appell. Det er jo ikke så mange årene siden den sto på programmet til den norske Suzuki-importøren. Kanskje vi får et comeback?