-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Leken Macan
Velger du en Porsche med GTS i betegnelsen, kan du være trygg på å få den mest lekne varianten i familien. Vi gleder oss derfor til å teste ut nykommeren Macan GTS.
Jeg har kjørt GTS-varianter av Porsches sportsbiler, som 911, Cayman og Boxster, og latt meg imponere.
Men enda mer imponerende er det når de henter frem de mest sportslige sidene i biler som i utgangspunktet ikke er designet for å kjøres på bane – som Panamera og Cayenne.
Nå skal gapet mellom Macan S og Macan Turbo tettes med nye Macan GTS. Jeg er ikke det minste i tvil om at dette blir noen av det morsomste du kan kjøre i SUV-klassen, men i løpet av noen uker skal du få bekreftelsen fra kollega Skavold Lystad som er blant de første som får kjøre den.
S pluss
Drivlinjen tilsvarer den som sitter i Macan S, en 3-liters bi-turbo bensinmotor som sender kreftene til alle hjørner via en PDK dobbel clutch girkasse. PTM-systemet fordeler kreftene dit de best kan nyttiggjøres.
Effekten er økt til 360 hestekrefter (+ 20 hk) og maks dreiemoment er 500 Newtonmeter (+ 40 Nm).
Macan GTS gjør unna sprinten til hundre på 5,2 sekunder (- 0,2 sek.) og har en toppfart på 256 km/t (+ 2 km/t). Velger du Sport Chrono pakken barberer du aks-tiden med ytterligere to tideler.
Bakkeklaringen er redusert med 15 mm og chassiset er mer sportslig tunet, ifølge Porsche, uten at det blir for ekstremt under daglig kjøring. Standardfelgene er matt sorte 20-tommere med ulik dekkdimensjon på de to akslene.
Typisk GTS
Interiøret skiller seg ut med GTS sportsseter med Alcantara senterpaneler, og ekstra Alcantara trim. Et herlig lydbilde garanteres av Porsches spesialkalibrerte sportseksos.
Et nytt infotainment-system med betegnelsen PCM gjør sin SUV-entre i Macan GTS, noe som blant annet innebærer navigasjon med sanntids trafikkinformasjon og smartfon integrasjon via Apple CarPlay.
Også eksteriøret har sorte detaljer, høyglanset i de øvre regioner og matte i de nedre, samt en spesiell Sport Design-pakke.
For første gang kan også Macan leveres med LED hovedlys, inkludert et dynamisk system som lyser opp veien maksimalt uten å blende møtende.
Macan GTS kan bestilles hos din Porsche-forhandler nå, og de første bilene leveres våren 2016. Den får en prislapp på kr 1.307.000 - før du krysser av på "må-ha"-listen.
Her ser du priser og data på eksisterende Macan-modeller
Du får våre førsteinntrykk servert i løpet av noen uker.