-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Fantasi realiseres
På Detroit-utstillingen i 2012 viste Lexus noe som skulle være en ren designstudie. Nå er den på vei mot samlebåndet.
Det var gjennom LF-LC Concept vi første gang ble presentert for det vi de siste årene kjenner som faste designelementer på nye Lexus-modeller. Ikke minst den dominerende grillen og de markante lyktene.
Men selv om designtrekkene lever videre, ble LF-LC aldri noe mer enn et konsept. Før nå.
Ferske spionbilder viser nemlig at drømmen er i ferd med å gå i oppfyllelse for de som har gått søvnløse siden de så den vakre kreasjonen i januar 2012.
2+2
Som konseptet blir trolig også produksjonsmodellen en sporty 2+2-seter. Våre fotografer forteller at Lexus-ingeniørene hadde med seg en BMW 6-serie og en Porsche 911 som benchmark under testingen – biler med fin balanse mellom sport og komfort.
Det er foreløpig ukjent hva den nye modellen skal hete når den debuterer, men kanskje Lexus rett og slett lar LF-betegnelsen vandre videre fra konsept til salgsvare.
I USA snakker man om en 5-liters V8 med 477 hester under panseret, den samme vi kjenner fra coupéen RC F som koster fra halvannen million kroner i Norge. Og kanskje en heftigere versjonen med bi-turbo V8.
Norgestilpasset
Men det snakkes også om en ny hybrid drivlinje som baserer seg på en 3,5-liters V6 i kombinasjon med elmotor.
Denne skal også få en samlet effekt på nærmere 500 hester, men med vesentlig lavere utslipp, og kan dermed bli prisgunstig i Norge pga. lavere avgifter.
Den nye coupéen forventes på markedet i 2017 som 2018-modell, og vil trolig baseres på samme plattform som neste generasjon Lexus LS som vi fikk et forvarsel på i Tokyo.