Lexus LC prototyp
Foto: Carparazzi©
Lexus LC prototyp
Foto: Carparazzi©
Lexus LC prototyp
Foto: Carparazzi©
Lexus LC prototyp
Foto: Carparazzi©
Lexus LC prototyp
Foto: Carparazzi©
Lexus LC prototyp
Foto: Carparazzi©
Lexus LC prototyp
Foto: Carparazzi©
Lexus LC prototyp
Foto: Carparazzi©
Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Lexus LF-LC Concept

Fantasi realiseres

På Detroit-utstillingen i 2012 viste Lexus noe som skulle være en ren designstudie. Nå er den på vei mot samlebåndet.

Publisert Sist oppdatert

Det var gjennom LF-LC Concept vi første gang ble presentert for det vi de siste årene kjenner som faste designelementer på nye Lexus-modeller. Ikke minst den dominerende grillen og de markante lyktene.

Men selv om designtrekkene lever videre, ble LF-LC aldri noe mer enn et konsept. Før nå.

Ferske spionbilder viser nemlig at drømmen er i ferd med å gå i oppfyllelse for de som har gått søvnløse siden de så den vakre kreasjonen i januar 2012.

2+2
Som konseptet blir trolig også produksjonsmodellen en sporty 2+2-seter. Våre fotografer forteller at Lexus-ingeniørene hadde med seg en BMW 6-serie og en Porsche 911 som benchmark under testingen – biler med fin balanse mellom sport og komfort.

Det er foreløpig ukjent hva den nye modellen skal hete når den debuterer, men kanskje Lexus rett og slett lar LF-betegnelsen vandre videre fra konsept til salgsvare.

I USA snakker man om en 5-liters V8 med 477 hester under panseret, den samme vi kjenner fra coupéen RC F som koster fra halvannen million kroner i Norge. Og kanskje en heftigere versjonen med bi-turbo V8.

Norgestilpasset
Men det snakkes også om en ny hybrid drivlinje som baserer seg på en 3,5-liters V6 i kombinasjon med elmotor.

Denne skal også få en samlet effekt på nærmere 500 hester, men med vesentlig lavere utslipp, og kan dermed bli prisgunstig i Norge pga. lavere avgifter.

Den nye coupéen forventes på markedet i 2017 som 2018-modell, og vil trolig baseres på samme plattform som neste generasjon Lexus LS som vi fikk et forvarsel på i Tokyo.

Powered by Labrador CMS