-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mercedes Tokyo-visjon
Teknologi er viktigere enn design når Mercedes viser sin Vision Tokyo på den japanske bilutstillingen.
Med sine ni millioner innbyggere fordelt på 622 kvadratkilometer, er Tokyo mindre enn Paris i utstrekning, men den har fire ganger så mange innbyggere. Denne megacity inspirerte Mercedes til å skape konseptbilen Vision Tokyo.
Den følger i fotsporene til F 015 Luxury in Motion som ble vist på den store elektronikkmessen CES i Las Vegas i januar.
Generasjon Z
Vision Tokyo er en hyllest til Generasjon Z, barn født etter 1995 sin har vokst opp med nye medier. For dem er ikke bilen bare et fremkomstmiddel, den er vel så mye en digital følgesvenn.
Vision Tokyo tar ting et steg videre, innovative logaritmer gjør at den stadig kan utvikle seg.
Deep Machine Learning og intelligent Predictive Engine medfører at den for hver reise blir bedre kjent med sine passasjerer, deres behov og preferanser. Det gjør den til en perfekt partner for Generasjon Z.
Vindusflatene er dekket med skjermer som slipper inn lys, men hindrer innsyn. Som kontrast til den metalliske gråfargen benytter Mercedes blått – blant annet på de 26-tommers felgene – for å signalisere at bilen er utslippsfri.
Medbragt kraftverk
Det elektriske hybridsystemet gir en samlet rekkevidde på 980 kilometer, hvorav 190 km dekkes av batteriene mens de resterende 790 kilometerne produseres fra bilens brenselceller som lager strøm til elmotorene.
Vision Tokyo har en lengde på 480 cm, en bredde 210 cm og en høyde på 160 cm og kan romme inntil fem personer. De tar seg inn og ut via en stor, topphengslet dør på venstre side, noe som er ideelt siden Tokyo har venstrekjøring.
Autonom
Innendørs er det ingen konvensjonell seteplassering, men i stedet en stor, buet sofa slik at man sitter mot hverandre når man kjører. Bilen er jo selvsagt autonom og tar deg fra A til B uten sjåfør.
Det fins likevel mulighet til å hente frem et førersete og betjeningsorganer om behovet skulle melde seg, eller om man rett og slett ønsker å kjøre selv. Det fins jo fortsatt noen av oss som syns det er morsomt.
Her er noen andre designstudier Mercedes har presentert ved forskjellige anledninger de siste årene:
- IAA Concept (Frankfurt 2015)
- F015 Luxury in Motion (CES 2015)
- Vision G-Code (Beijing 2014)
- AMG Vision Gran Turismo (Sunnyvale 2013)
- Vision Ener-G-Force (LA Auto Show 2012)