-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Porsche ser fremover
Her ser du to fremtidige Porsche-modeller som har ett felles mål.
Porsche har nettopp lansert faceliftede utgaver av 911 – for første gang med turbo over hele fjæla. Det var et grep Porsche var nødt til å ta for å møte stadig strengere utslippskrav.
Men de kan ikke hvile lenge på sine laurbær – snart blir kravene så strenge at det nærmest blir umulig å komme utenom en form for elektrifisering.
Hybridteknologi
Porsche har allerede ladbare hybridutgaver av Panamera og Cayenne i tillegg til supersportsbilen 918 Spyder, men i fremtiden må de nok også tilby en hybrid 911.
I tillegg kan de komme til å bygge en ren el-utgave av 911, slik Audi har gjort med R8 e-tron og Mercedes AMG med SLS E-Cell. Men jeg kan ikke se for meg at det skulle bli noen suksess hos 911-fans.
Det vi ser på disse bildene er en bastard med teknologi som kommer på markedet når åttende generasjon 911 lanseres i 2018, pakket inn i dagens 911-skall.
Åttende generasjon 911 skal bygges på en modifisert utgave av dagens plattform (MMB), og vi kan regne med at den blir lett gjenkjennelig. Hver nye 911-generasjon er en evolusjon fra den forrige, aldri noen revolusjon.
Cayman
Den andre bilen, som er nesten umaskert, er en facelifted Cayman. Den får bare kosmetiske endringer i eksteriøret samt oppgradert interiør med nytt infotainment-system.
Men også for Cayman og den åpne halvbroren Boxster blir endringen først og fremst å finne i motoravdelingen.
Porsche har uttalt offisielt at de skal innføre firesylindrede motorer i 2016-modellen av Cayman, uten å gå mer i detalj. Vi kan regne med at de fortsatt vil holde seg til boxere, men ryktene vil ha det til at de kan bli meget kompakte, helt ned i 1,6 og 2,0 liter.
Toppmodellene vil som i dag få over 300 hestekrefter – det er fullt mulig å hente ut fra en 2,0-liter med avansert turboteknologi. Et godt eksempel på det er AMGs 2-liter med 381 hk.