-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Stem for Ferrari, 2040
Nå kan du la ditt syn være med på å avgjøre hvordan Ferraris 2040-modeller skal se ut.
Ferrari har igjen gått til designskoler over hele verden og spurt studentene der om hvordan de ser for seg fremtidens Ferrari.
50 skoler var opprinnelig med, nå er utvalget skåret ned til 4. Selvfølgelig har Ferrari oppnevnt en jury som skal foreta det endelige utvalget, men samtidig ber Ferrari DEG fortelle hva du syns.
På en spesiell Facebook-side ligger det tre forskjellige forslag – med en rekke skisser til hver av prosjektene, fra disse skolene: College for Creative Studies i Detroit, Hongik University i Korea, Hochschule Pforzheim i Germany (min favoritt – selv om de er vel de dårligste i stemmesanking) og ISD-Rubika i Frankrike.
Av disse var det faktisk Hongik som hadde flest forslag fra det største antall studenter av alle deltakerne. Og det var de som vant en tilsvarende konkurranse for noen år siden, den som het 2011 Ferrari World Design Contest.
Lang prosess
Etter at disse skolene fikk beskjed om at de er med har de brukt ett år, i ganske tett samarbeid med Ferrari, på å finpusse ideene sine. Og det er de vi nå blir presentert for.
Som man ser har vi alle typer forslag her. Fra de mest utopiske til noen som nesten kunne vært presentert i morgen. Noe er såpass konseptuelt at det kanskje er vanskelig å se hvor designerne egentlig vil, mens andre er veldig håndfaste.
Det er også spennende å legge merke til at langt fra alle forslagene er dekket av den typiske Ferrari-røde fargen.
Det skal deles ut to førsteplasser når det endelige resultatet offentliggjøres den 15. januar.
Den ene heter Premio Speciale, og er et resultat av hvem du, og tusenvis av andre, har stemt på. Den andre heter Gran Premio og blir valgt av en virkelig prestisjetung jury.
Celebriteter
Der finner du blant andre Jay Kay og Nick Mason, like godt kjent som Ferrari-samlere som de er for musikken de har gjort.
Sebastian Vettel er en annen – han kjører fort, men Marc Newson er en av verdens mest profilerte designere. Paolo Pininfarina trenger vel ikke noen introduksjon.
Den eneste innvendingen jeg har mot avstemningen er at fordi stemmetallene presenteres hele veien, blir det kanskje litt for fristende å stemme på de som ser ut som «folkets favoritter».
Bruk heller egen smak. Du kan gjøre din stemme-innsats her.