-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Jaguar på strøm
Elegant måte for Jaguar å gli inn i elektrifiserings-alderen. De har meldt seg på i Formel E.
Dermed har vi fire fulle (nesten) fabrikklag med i denne åpen-hjul racingklassen. Audi Sport er der (via ABT), Renault er der (via DAMS) og Mahindra er med.
(Tilfeldigvis er dette også de tre første på lagmester-listen etter sesongens to første løp.)
Siden meldingen kommer nå, etter at sesong to har startet, regner jeg med at det er til 2016/17-sesongen de to nye Jaguarene skal stille, og til den tid kan det kanskje ha kommet ombord enda flere produsenter.
Det er nemlig ingen tvil om at dette er en FIA-klasse som øker sterkt i popularitet, og vel er den eneste FIA-klassen som kan kjøre skikkelige gateløp.
Kjente jaktmarker
Nå er det ikke første gang Jaguar kjører en-seters racerbiler. De hadde et skikkelig forsøk fra 2000, da Ford-eide (den gang) Jaguar kjøpte Stewart Grand Prix av Jackie Stewart.
Det gikk elendig i 2000. Da lagleder Wolfgang Reitzle ble erstattet med legendariske Bobby Rahal i 2001, gikk det imidlertid skikkelig elendig. Og da Niki Lauda ledet laget i 2002, med Eddie Ervine blant førerne, gikk det rett i dass.
Ford sa opp Lauda og 70 andre og kuttet budsjettet drastisk i 2003, så da gikk det litt bedre. Litt lys så man også i 2004, så lyst at Ford like godt solgte Jaguar Racing til Red Bull som ikke brukte lang tid på å utvikle det hele til å vinne verdensmesterskap.
Mer påvirkning
Nå har nemlig ikke Jaguar andre å skylde på. Fra å være en unisex-bil i fjor, har lagene i år fått større frihet til å utvikle viktige komponenter selv, og neste år blir det enda større muligheter for individuelle løsninger.
La oss håpe på en lystigere historie med den nye Jaguar el-racing. Både Alejandro Agag, Formula E-sjefen, og Jean Todt, FIA-sjefen, virker i hvert fall begeistret over å kunne ønske en så tung aktør velkommen om bord.