-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Pacifica: Chryslers nye minivan
Chrysler tenker nytt om både konseptet og navnet når Chrysler Town & Country nå redesignes og skifter navn til Pacifica.
Det er nå 32 år siden Chrysler sjokkerte verden med Voyager. Mitsubishi hadde året før lansert Space Wagon og Renault var klar til å lansere Espace.
Tre produsenter fra tre ulike verdensdeler redefinerte begrepet van ved å bygge personbilliknende komfort og kjøregenskaper inn i dem.
For Chrysler ble Voyager og suksessen som fulgte med bilen også selskapets redning i en hardt presset tid.
På bilmessen i Detroit står 2017-utgaven av bilen som nå ser mer ut som en moderne crossover enn våre foreldres minivan.
Ikke bare endres utseendet radikalt for den 5,17 meter lange bilen som går fra å være en 2+3+2-seter til 2+3+3-seter, men støvet børstes også av navnet Pacifica som var navnet på en variant av bilen fram til 2008.
Ikke like pop
– Minivan er fortsatt det beste verktøyet, sa Tim Kuniskis under messeåpningen, og la til at SUV-er og crossover naturligvis er storartede biler, men de er ikke det beste verktøyet for familier som effektivt trenger å transportere mennesker og bagasje.
– Det er grunnen til at minivan fortsatt eksisterer, konkluderte Kuniskis. Så skyvedørene bak beholdes.
Men mange valgmuligheter gjør at færre amerikanere nå kjøper minivan. I 1995 sto minivanene for 8,4 prosent av bilsalget i USA, i fjor var det krympet til 2,9 prosent.
Så selv om den nye bilen har identisk lengde med modellen som erstattes, pakkes den med bedre innvendig plass og inntil åtte sitteplasser.
Smartere
Stow’n Go seteløsningen gjør det enda enklere enn tidligere å pakke bort både andre og tredje seterad for å maksimere bagasjeplassen. Midtre seterekke er dessuten konstruert slik at et fastmontert barnesete ikke hindrer adgang til de bakre setene.
Kuniskis lover også en hybrid av Pacifica med elektrisk rekkevidde på rundt 50 km. I standardutgave yter Pacifica 287 hk tatt ut av en 3,6-liters V6-motor.
Takket være sterk salgsvekst for Jeep solgte Fiat Chrysler Automobiles 2,26 millioner biler i USA i fjor (+7,2 %)