-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kias hybride HUV
Kia viser de første skisser av Niro – en hybrid SUV som kommer til Norge på høsten.
Bilen vises ikke i Detroit, men skal debutere på bilutstillingen i nabobyen Chicago om en måneds tid. Likevel kunne de ikke dy seg for å slippe litt informasjon og droppe de første skissene når de likevel hadde oppmerksomheten fra verdens bilpresse.
Nå kaller de den forresten ikke SUV, men HUV – for Hybrid Utility Vehicle. Hvorfor tenkte ikke Lexus på den vrien da de lanserte verdens første HUV, RX 400h, for over ti år siden?
To verdener
Bilen er designet i tett samarbeid mellom Kias designsentre i California og Sør-Korea.
Ifølge Kia er Niro den første modell som skal bygges på deres dedikerte eco-plattform, og de lover et CO2-utslipp på under 90 g/km basert på den europeiske NEDC-syklusen takket være kombinasjonen av en nedskalert bensinmotor og elmotor.
Men Kias eco-plattform er neppe veldig forskjellig fra Hyundais plattform som skal danne grunnlag for en modell med tre forskjellige eco-drivlinjer.
Vi vet nemlig at Niro først lanseres som vanlig hybrid høsten 2016, men at den i 2017 også kommer som ladbar hybrid. Og da mangler vi jo bare en ren elbil for å få samme palett som Hyundai skal tilby med sin Ioniq.