-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Q60 løfter Infiniti
Når Infiniti nå redesigner Q60 betyr det et definitivt brudd med fortiden.
– Med Q60 er vi tilbake i sportscoupé-segmentet, sa Randy Parker, visepresident for Infiniti Americas, under lanseringen av bilen på Detroit Auto Show. Infiniti er siden 1989 Nissans forlengede arm for å fange dem som søker premium bilopplevelse.
Selv om det ruller en håndfull privatimporterte Infiniti-modeller i Norge, er merket for de fleste ganske ukjent. Av de tre japanske premium-merkene er det kun Lexus som til nå har kastet markedsføringskroner etter kresne, europeiske bilkjøpere.
Sprer seg
Nå vil også Infiniti ha en bit av den kaken og starter forsiktig opp i noen europeiske land med den lille crossover-lignende SUV-en QX30.
Bilen har plattformen til Mercedes A-klasse i bunnen som en del av samarbeidet mellom Daimler og alliansen Renault-Nissan. Norge står enn så lenge ikke på Infinitis salgskart, men det vil ventelig endres når merket er tydeligere etablert i Europa.
For Infiniti betyr Q60 også det endelige G-oodbye med G-serien, og i dette tilfellet G37 med historie tilbake til 2008.
Bilen flyttes over på den langt mer sofistikerte plattformen til Q50, Infinitis bestselger. Med Q60 sies det også takk og farvel til manuelt gir, heretter gjelder kun sjutrinns automatgir i en bil som er lavere og bredere enn forgjengeren.
Fire og seks
For å gi kraft til det sportslige ytre begynner motorprogrammet på en to liters firer med turbo og 208 hk i effekt. Deretter stiger programmet bratt til en ny twinturbo V6-motor, 3,0 liter og 300 hk, alternativt 400 hk. Q60 trekker normalt på bakhjulene, men blir også å få kjøpt med 4x4.
215.250 biler og ny salgsrekord ble Infinitis fasit for 2015. Av disse havnet 133.500 på amerikansk jord, en økning på 13,8 prosent fra året før, ifølge tall fra Automotive News.
Selv med størst vekst i USA i fjor av de tre Japan-baserte premium bilmerkene, er likevel Infiniti fortsatt et lite merke som rykker stadig nærmere erke-amerikanske Cadillac i størrelse. 42.000 biler skiller oppover, mens Lincoln befinner seg 32.000 biler bak.