-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Clubman med AWD
Mini lanserer nå firehjulsdrift som alternativ på Clubman. Dermed kan den bli aktuell for nye målgrupper.
Hittil har firehjulsdrift vært forbeholdt Countryman og Paceman, men med den nye UKL-plattformen som danner grunnlag for de nyeste Mini-modellene og enkelte BMW-modeller (X1 og 2-serie Active Tourer / Gran Tourer), er firehjulsdrift mulig.
Det er naturlig at Mini først innfører dette først på sin nyeste og største modell, Clubman, men det vil med stor sannsynlighet komme på flere modeller etter hvert.
Den norske BMW-organisasjonen er selvsagt fornøyd med de nye mulighetene som nå åpner seg:
- I Norge er firehjulsdrift veldig populært, og det er en glede at vi kan tilby firehjulsdrift som nyhet på helt nye Mini Clubman, sier kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge, Kjetil Myhre.
Starter høyt
I første runde tilbys firehjulsdrift, eller ALL4 som det heter på Mini-språket, i kombinasjon med to motorer.
Mini Cooper S Clubman ALL4 har en 2,0-liters Twinpower Turbomotor med 192 hk og 6-trinns manuell girkasse som standard. For den som ønsker automat, kan bilen leveres med en 8-trinns automatgirkasse.
Mini Cooper D Clubman ALL4 har også en 2,0-liters Twinpower turbomotor på 4 sylindere, men da med diesel. Ytelsene i denne motoren er på 190 hk, også denne tilgjengelig med 8-trinns automat.
Mini Clubman vokste dramatisk i forbindelse med generasjonsskiftet og er nå faktisk større enn Countryman. Men som vi har fortalt tidligere kommer også Countryman i ny utgave om ikke lenge, og da vil også den ta steget opp i en høyre divisjon.