-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Grøndal trekker seg fra Rally Sweden
Han hadde gledet seg til å kjøre ny bil i den svenske VM-runden. Men i dag valgte Anders Grøndal likevel å trekke seg fra rallyet. Les hvorfor.
Anders Grøndal og kartleser Miriam Walfridsson var suverene i sin Ford Fiesta R5 under NM-åpningen, Sigdalsrally, for halvannen uke siden.
Forventningene var derfor skyhøye foran den svenske VM-runden som Anders har kjørt flere ganger tidligere, men aldri i en så konkurransedyktig bil som den han nå disponerer.
Men i dag kom den triste meldingen om at Grøndal trekker seg fra Rally Sweden. Årsaken er at teamet ikke får et startnummer som gjør det nærmest umulig å hevde seg i konkurransen.
Teamet ventet lenge på et siste klarsignal fra en sponsor. Tidsfristen for påmelding nærmet seg utløp, og Anders meldte teamet på løpet, men ikke som P2 bil (Prioritert fører – WRC 2) siden dette koster en betydelig sum penger.
Da teamet stod på listen under anmeldte biler, trodde Anders det var greit å oppgradere når teamet fikk positivt svar. Svaret fra sponsoren kom, og teamet betalte inn summen.
Men dessverre sier FIA nei siden anmeldingsfristen var løpt ut. I etterkant er det lagt ned mye innsats fra flere viktige personer som jobbet for å hjelpe Anders og Miriam til start. I dag kom svaret fra FIA som er negativt.
Etter å ha investert i ny bil som ble en suksess alt i første løpet Sigdalsrally var forventingene store for Rally Sweden hvor Anders og Miriam burde kjempet helt i toppen i WRC 2.
Å starte langt bak i feltet er ingen god løsning da blant annet P3 biler (tohjulstrekk) også kommer foran på startlisten. En annen sak er at det i VM-runder kun er P-førere som følges og får medieomtale.
Rally Sweden kjøres andre helgen i februar med flere etapper på norsk side den første dagen, fredag 12. februar.