-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nå kommer endelig Edge
Den er populær i USA, og det har lenge ligget i kortene at Edge også skal lanseres i Europa. Nå skjer det endelig.
Allerede i 2006 kunne vi fortelle om en massiv kampanje for å markedsfører Edge i USA. Så viktig var modellen der at de sved av 100 millioner dollar i en omfattende lanseringskampanje.
I 2013 ble en ny Edge vist i konseptform, og sommeren 2014 kunne Ford fortelle at Edge skulle selges i Europa som en av tre modeller i Fords SUV-program i tillegg til Kuga og den kompakt EcoSport som kommer til høsten.
Salgsklar
Nå forteller Ford Motor Norge at de er klare til å ta imot bestillinger på Edge. Den får en startpris på 600.000 kroner, noe de hevder er meget konkurransedyktig i dette segmentet.
De første bilene kommer til norske forhandlere på forsommeren, mens de første kundene får sin Edge levert noen måneder senere.
Edge-programmet består av utstyrsmodellene Titanium og Sport, med 2-liters turbodieselmotor med henholdsvis 180 og 210 hestekrefter i kombinasjon med det intelligente firhjulsdriftsystemet AWD.
180-hesteren har 6-trinns manuell girkasse, mens 210-hesteren har Fords Powershift dobbeltclutch automatgirkasse.
Godt utstyrt
Ifølge Ford er det som i første rekke utmerker seg ved nye Edge et meget omfattende standardutstyrsnivå.
Edge Titanium har blant annet Navigasjon med SYNC 2 og 8’’ touchskjerm, parkeringssensorer foran og bak, ryggekamera og 19’’ aluminiumsfelger, cruisekontroll med intelligent hastighetsbegrenser, filskift-varsler med filskift-assistanse og Active City Stop med fotgjengeroppdagelse som standard.
På komfortsiden inkluderer standardutstyret blant annet nøkkelfritt system, automatisk bakluke med håndfri åpning/lukking, oppvarmet frontrute og ratt og aktiv støykontroll.
Utstyrsnivået Sport kommer i tillegg med 20’’ alufelger, adaptiv styring, sportsunderstell og Sony Navigasjon med Premium Sound System. Til begge modellene kan kundene dessuten velge fra en rikholdig liste av tilleggsutstyr.
Optimistisk
- Prognosene for det globale SUV-markedet er fortsatt vekst i årene fremover, og vår målsetting er å ha et modellprogram som dekker bredden og øker vår andel av SUV-salget, fastslår Geir Haugaard, markedsdirektør hos den norske Ford-importøren.
- Ett av våre sterkeste kort i denne konkurransen er Fords intelligente AWD kombinert med en høy grad av komfort, de dynamiske kjøreegenskapene som er en del av Fords DNA, og moderne sikkerhetskonstruksjoner og sikkerhetsutstyr.
- Kundenes etterspørsel etter SUV-er og firehjulsdrevne biler er så stor at vi planlegger å introdusere fem nye kjøretøy i SUV- og crossover-markedet i løpet av de neste tre årene, røper Haugaard avslutningsvis.
I vår lanseringskalender kan du se hvilke modeller som kommer inneværende år.