-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
BMW runder 100
I dag markerer BMW sitt hundreårsjubileum ved å se inn i fremtiden.
The Next 100 Years er tema for jubileet, og hva passer vel da bedre enn å vise en konseptbil med betegnelse BMW Vision Next 100 som er spekket med fremtidsteknologi.
BMWs toppsjef, Harald Krüger lover at premium mobilitet skal stå i sentrum for selskapet også i fremtiden, og at deres biler skal være tilpasset enhvers kunde personlige preferanser.
Det betyr kanskje at vi som liker å kjøre bil kan få lov til å fortsette med det, selv om autonome (selvkjørende) biler etter hvert fyller gatebildet i større og større grad.
I BMW Vision Next 100 styres interaksjon mellom menneske-maskin i forskjellige nivåer. Boost og Ease modi byr på enten førerstyrt eller autonom betjening, og interiøret i bilen tilpasser seg hva slags omgivelser man har behov for under reisen.
Kjøre eller bli kjørt
I Boost tilpasser bilen seg førerens input og yter det som skal til for å gi en maksimal kjøreopplevelse ved for eksempel å indikere idealspor, styrepunkt og ideell hastighet. Høres ut som god hjelp om man kjører i ukjente trakter.
I Ease modus forandrer interiøret seg, ratt og senterkonsoll trekkes bort, og forsetene kan vendes mot hverandre om man ønsker å kommunisere i stedet for å følge med på trafikken – det tar jo bilen seg automatisk av uansett.
Stor feiring
Rundt 2000 gjester er på plass for å markere BMWs hundreårs jubileum i dag og i morgen. Her er politikere, forskere, industritopper, leverandører og ansatte, samt noen få utvalgte journalister.
Eneste norske journalist på plass er Jon Winding-Sørensen, og han lover en behørig rapport fra arrangementet når han kommer seg ned på bakken om noen dager. Da får vi også vite mer om den spennende konseptbilen.