-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Morgenklubben
Ford Mondeo Vignale får en god start i denne familiebil-duellen, men Skoda Superb har noen ess oppi ermet.
Først publisert i Bil 2/3-2016.
La oss kalle det «morgenfaktoren». Tenk deg en vintermorgen, bilen står parkert utendørs og du har ikke verdens beste tid på deg før du må være på veien. Jobb, skole, levering av barn, julehandel.
Hvor komfortabel, eller ikke-komfortabel, gjør bilen deg i en slik situasjon?
Hvor ille er det å sette seg inn i en iskald bil, og hvor fort kan man få roen og varmen i kupeen?
Det er «morgenfaktoren».
Skoda Superb har en god morgenfaktor. Et varmeapparat som fungerer tilfredsstillende, og setevarmere som er både raskere og varmere (men ikke akkurat stekeplatevarm) enn Ford Mondeo.
Den store kupeen må nok ha litt tid til å varmes opp, men luftedyser i baksetet hjelper.
Superb klarer likevel ikke slå Mondeo på morgenfaktor. For det første har test-Mondeoen vår, som Ford har hatt i flere tiår, varmetråder i frontruta.
Du aner ikke hvor behagelig dette er før du har prøvd det. Jeg utfordrer hvem som helst til å påstå at det er en funksjon de aldri får bruk for. Jeg tror de lyver.
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon
- Testdata
- Poeng