-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Aston-slakt
Hvordan kan noen finne på å gjøre dramatiske inngrep på noe så velskapt som en DB9? Afzal Kahn må kjenne hemmeligheten.
Jeg har sans for måten Kahn har bygget om en del Land Roverere på. Han har gjort det maksimale ut av off-roadere spesialtilpasset London sentrum.
Han ga oss eksempler på slikt også, på årets Genève-utstilling. En 6x6-utgave av Defender, for eksempel, med dobbel kabin og pickup-plan er det den ultimate bilen å dra til Harrods med, for å gjøre noen kjappe innkjøp.
Flying Huntsman, kalte han den. Samtidig som han viste noen spesialversjoner av Range Rover Sport, og en helt ny Wrangler ombygging.
Mye av dette arbeidet utføres nå av en søster-bedrift som heter Chelsea Truck Company, og det var der Wrangleren kom fra også.
Det er ikke første gang Kahn håndterer Wrangler, men til nå har han nøyd seg med litt farger og innredning. Nå får den resten av den kjente Kahn-pakka også, så store hjul og skjermer at du kan bli overbevist om at her har visse mengder av ekstra sporvidde.
Og en nydesignet grill og støtfanger slik at det skal se riktig aggressivt ut. Nye hjul og en skikkelig spagetti-versjon av eksosanlegget bidrar også. Og selvfølgelig er det skinn og vaffelsøm og alt som hører til på innsiden.
Prins til frosk
Men den som sto i sentrum for oppmerksomheten i år, var Kahns utgave av en DB9. Vengeance er den døpt, men hvem det er han hevner seg på er litt uklart. På den kunden kanskje, som er så gæ’ern at han kjøper en hel DB9 og sender den til Kahn for behandling.
Jeg har vondt for å forstå at dette er en forbedring av originalen. Bredere, fetere grill, bredere skjermer over forhjulene, skikkelig bulk i panseret, dessuten ser både C-stolpene og hekken fetere ut, pluss at de horisontale baklysene er erstattet av noen alderdommelige runde greier.
Dessuten er det noen forstyrrende luftåpninger her og der også. For ikke å snakke om alt det blanke rundt bakruta.
Med andre ord: jeg skjønte den ikke.
Jeg aner ikke hva behandlingen skal koste, men da jeg spurte fikk jeg vite at bilen vil gi ekstremt god verdi for pengene – til å være en håndlagd, coach-built bil i meget begrenset opplag.
Det eneste signalet om hva Aston Martin mener får vi i et sitat fra Gary Archer, innkjøpssjef hos Aston Martin. «Vi ønsker Kahn lykke til med Vengeance».
Selv skulle jeg ønske han gikk tilbake til Land Roverne.