-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Gammel Landie, flunkende ny
For en glimrende oppskrift: slutt å produsere en populær modell. En uke etter tilbyr du den i gjenfødt, veteran-utgave. Nå er det Land Rover som har oppdaget trikset.
Nå er det kanskje ikke så rart at land Rover har oppdaget at denne finten egentlig er en god forretningsidé – de er tross alt fetteren til Jaguar, og har vel ikke kunnet unngå å oppdage at katta har hatt en viss suksess med slik butikk.
Først bygget jo Jaguar opp noen ubrukte chassisnummer-serier av lettvekts E-Type. Deretter fulgte de «manglende» XKSS – de som ikke ble bygget fordi det var en brann i fabrikken for en seksti års tid siden.
Det var ikke akkurat vanskelig å selge dem for en million eller to, kan man si.
Euro!
Nå har ikke akkurat Land Rover den samme flash-bakgrunnen, men arbeidshesten Defender hadde jo en slik posisjon at det ble felt noen tårer da den siste trillet av båndet på vårparten. For det er jo denne som er den direkte etterfølgeren etter opphavet – den opprinnelige Series 1.
Restaurering
Nå har Land Rover Classics fortalt at de skal plukke ut 25 eksemplarer av den gamle serien og restaurere den fra bunnen opp, og at de skal gjøres så tett opp til de opprinnelige 1948-spesifikasjonene som mulig.
Det inkluderer selvfølgelig også det opprinnelige fargetilbudet: det betyr at dersom du står i køen, kan du velge mellom Light Green, Bronze Green, RAF Blue, Dove Grey eller Poppy Red.
Og ikke bare det, du kan selv reise verden rundt sammen med teamet fra LR Classics og velge den gamle modellen du vil ha bygget opp.
Show-start
Den første bilen i dette programmet ble faktisk solgt fra standen til Land Rover og Jaguar Classics på Essen-utstillingen for en måned siden.
Det er selvfølgelig vanskelig å si en eksakt pris på din nye gamle «originale, opprinnelige» Land Rover, men Classics antyder rundt £ 60.000,- for et 80-tommers chassis, og £ 80.000 for en 86-tommer.
Vi er med andre ord langt unna Jag Classics territorium, men ideen er, som sagt, den samme.
Citroën – hvor er dere? 19 eksellente DS 19, og 19 ID 19 – der har dere allerede 20 millioner euro, og så en skikkelig serie 2 CVer. C er jo romertall 100, V er romertall 5 og 2 er 2. Gang alle opp med hverandre, så har vi plutselig en serie på 1000 nye gamle av dem også.
Skikkelig butikk spør du meg!