-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Volvo Cross Country
Her er Volvo på test med en ny stasjonsvogn som trolig blir bestselger i Norge.
Om noen uker skal vi for første gang kjøre Volvo S90 sedan og V90 stasjonsvogn, men en del av Volvo-kundene vil gladelig vente til neste år for å få tak i en V90 Cross Country.
Cross Country-modellene er meget populære i Norge, og vi blir ikke overrasket om V90 Cross Country blir mest solgte 90-modell slik XC70 har vært i 70-serien.
Litt høyere
Selv om bilen er godt kamuflert avslører den ekstra bakkeklaringen at dette ikke er den vanlige V90-utgaven. I tilfellet XC70 var den ekstra høyden 44 mm. Legg også merke til speilhusene og takrailene som er større og mer markante på Cross Country-utgaven.
Bortsett fra disse detaljene og plastbiter som skal gi et røffere inntrykk, er Cross Country-utgaven identisk med en V90. Det innebærer godt innvendig plass og et bagasjerom på 560 liter, 15 liter mindre enn i forgjengeren V70.
I tillegg har den høyere dekkprofil – ifølge Teknikens Värld som har sjekket i det svenske bilregisteret har denne 235/65 dekk på 17-tommers felger mens standard på V90 er 225/55-17. Der har de også funnet ut at bilen er en T5 med 254-hesters bensinmotor.
Firesylindret
Volvos nye serie av firesylindrede motorer vil benyttes også i V90 Cross Country, men muligens ikke de minste. Toppmodellen blir T8 med plug-in hybrid drivlinje og en samlet effekt på drøyt 400 hester.
Selv om de fleste nordmenn velger firehjulsdrift i en bil som denne er maks fremkommelighet ikke like høyt prioritert i andre deler av verden. Derfor får V70 Cross Country forhjulsdrift som standard mens AWD blir tilgjengelig mot pristillegg.
Det finnes ingen offisiell informasjon om V90 Cross Country, så trolig kommer ikke på markedet før våren 2017.