-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Subaru oppgraderer BRZ
Små endringer ut- og innvendig har gitt Subaru BRZ litt mer "showroom appeal" – inkludert en liten effektøkning.
Nye ventiler, ny kamaksel og topplokk er utviklet for å redusere friksjonen i motoren, mens en ny eksosmanifold og innsugsmanifold hjelper til med å øke effekten i Subaru BRZ dramatisk.
Dramatisk lite: Fem fattige hestekrefter er alt Subaru får ut av endringene … To og en halv prosent økning.
Virker nesten litt fåfengt.
Og de som (dessverre) velger BRZ med automatkasse får ikke nyte godt av effekt-løftet. De er fortsatt bare tilgodesett med 200 hestekrefter.
I meldingen fra Subaru står det også en overskrift om «Performance package» – men den dreier seg ikke om å kjøre fortere. Den inneholder større Brembo-bremser og Sachs-dempere foran og bak.
Og om noen skulle være i tvil om at manuelt gir er det rette valget: Performance-pakka er ikke tilgjengelig sammen med automatkassa.
Det er heldigvis ikke de eneste endringene Subaru har foretatt seg. Nye lykter (LED-lamper rund baut) og nye fangere drar opp helhetsinntrykket noen knepp.
Innvendig har det skjedd litt mer. De av oss som har kjørt BRZ og har prøvd å bruke multimedieanlegget, vet at det er omtrent like frustrerende som å skjære løk med en spiseskje.
Nå har Subaru montert det langt mer moderne, og faktisk ganske brukervennlige, systemet som også står i Outback, Levorg og ansiktsløftede XV.
Instrumentpanelet huser nå også en større skjerm for kjørecomputer og avlesing av kritisk informasjon som g-krefter, gasspedalvandring og styrevinkel. Ting jeg virkelig irriterer meg over å ikke ha tilgjengelig til enhver tid.
Olje- og vanntemperatur, batterispenning og rundetidtager er også integrert.
Øvrige endringer begrenser seg til litt nye stoffvalg og lett redesignede kontroller for klimaanlegget.
Toyota har også foretatt en ansiktsløftning av sin BRZ; GT86. Mye den samme oppskriften utvendig, men ikke et ord om motor og multimedieanlegg.
Pussig nok er det multimedieanlegget som står i «nye» BRZ nå det samme Toyota bruker i USA – og langt, langt bedre enn det Toyota selv velger å bruke her i Europa, som vi bare kan anta også er å finne i GT86.
Men la ikke en småsarkastisk nyhetssaks harselas over manglende effekt skremme deg fra å kikke nærmere på de japanske tvillingene. 200 – eller 205, for den del – hestekrefter er nok til å gi mye kjøreglede, og jeg stoler på at bilene er minst like morsomme å kjøre selv etter litt kosmetisk finpuss.
Veldig morsomme, med andre ord.