Lamborghini : Aventador som Miura - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
53 bilder i galleri
Aventador som Miura
Lamborghini hedret Miura på en original måte, ved å kle opp en moderne Aventador slik at den nesten så ut som sin 50 år gamle forfar.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2019).

Twitter RSS
bsgif

Lamborghini tar selvfølgelig Miura på alvor. Og når denne revolusjonerende superbilen fyller femti, blir det virkelig gjort stas på den.

Vi så det veldig tydelig i Essen tidligere i år, der Lamborghini brukte Klassisk-presentasjonen på å vise hvordan de restaurerte det kompliserte karosseriet til en bil, samtidig som de viste sluttresultatet for en annen, som var restaurert på fabrikken.

Av noen av dem som faktisk var med og bygget den, ble det påstått, men jeg skjønner ikke hvorfor akkurat det skal være eksempel på kvalitet.

Men det arbeidet jeg så der, og som du kan se her, var overbevisende.

Hjemmebygget
Til Goodwoods Festival of Speed for noen uker siden, slo de imidlertid til med en meget mer original Hommage.

Ikke som når BMW hyller noen av sine gamle, ved å bygge en konseptbil som har trekk fra den man hyller. (Akkurat det har forresten Lambo gjort for lengst. Jeg husker jeg var ikke spesielt begeistret). 

Her har Ad Personam-studioet hos Lamborghini – de som skreddersyr alt, nøyaktig slik du vil ha det – tatt en Aventador, og ved hjelp av farger og felger, kledd den opp slik at Miura-assosiasjonene er der øyeblikkelig.

Ganske schnodig, egentlig, for de to bilene skulle jo ikke ligne på hverandre – men det er noe med denne rødfargen, og gullet nedentil som vekker minnene.

Begrenset opplag
Lamborghini kommer til å produsere denne versjonen – i femti eksemplarer.  6,5 liters motor og 700 hester og 350 km/t og rett under 3 sekunder er felles for alle femti, men ellers er det en viss frihet her.

Du kan velge mellom seks skikkelige farger på overdelen, noen, som Blu Tahiti, er metallic, men de virkelige hard core kulørene, som Rosso Arancio eller Verde Scandale (du ser begge på bildene), er det ikke.

20/21 tommers Dione-felgene, og den nederste delen av bilen, kommer enten i gull eller sølv.

Og innvendig har du valget mellom skikkelig Nero Ade, eller Terra Emilia skinn, med farge-koordinerte sømmer og full karbonpakke.

For virkelig å gni det inn er Miura 50-logoen brodert inn i sølv eller gull på toppen av setene, og det er en egen Miura-logo i metall på siden av bilen.

Det er mange måter å bygge spesialutgaver på, men dette er en av de mer smakfulle jeg har vært borti.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: