-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny racerbil fra BMW
Nå skal BMW styrke seg i GT4-klassen også. Og det er forholdsvis rimelig inngang til de Store Guttas verden, der vi snakker virkelig topp-plan.
Det går forholdsvis bra for BMW i motorsport for tiden. S 2000 RR samler førsteplasser i Superbikeløp verden over. Foran neste DTM-runde i Moskva, leder BMW både blant bilene og førerne.
Men med M6 GT3 går det ikke fullt så bra.
De har riktignok vunnet noen mindre løp. Et i Canada nylig, og de vant prologen foran 24-timers på Nürburgring, men selve løpet ble teppebombet av Mercedes.
Og i Blancpain-serien ligger det beste BMW-teamet på en sjetteplass for tiden.
Man kan ikke akkurat si at dagens M4 GT4 ligger på topp i årets europeiske GT4-serie heller, men det akter BMW å gjøre noe med.
Ny kundebil
De har nettopp sluppet denne renderingen for å fortelle at de er klar med en ny versjon som er kommet så langt at den skal testes ut allerede i løpet av høsten. Målet er en vinnerbil levert til kundene for 2018-sesongen.
Det høres ut som om BMW har lagt vekt på at dette også skal bli økonomisk akseptabelt.
Man beholder 425-hesters twin-turbo rekkesekseren, men legger på et karbonfibertak og panseret fra GTS, dørene blir også lettvektere, det blir spesiell frontsplitter og vinge bak, pluss racing eksos-system. Setene, bremsene og pedalavdelingen kommer fra M6 GT3.
BMW skal også fortsette med M6 GT3 og med M235i Racing – og alle bilene skal bygges slik at de kan kjøre løp i Europa, Nord-Amerika og Asia. Det første aktuelle løpet later til å bli Dubai 24 timer i januar 2018.
Det er åpenbart at GT4 er inne i en ekspansiv periode og BMW sørger ikke bare for bilene. De utvikler også et spennende Junior-program.
PS!
Denne saken ble skrevet for noen dager siden, men først publisert 1/8. Dermed blir påstanden om manglende suksess for M6 GT3 feil, noe Andres Buchardt (som har kjørt race med BMW ved mange anledninger) påpeker:
- Viser til mandagens artikkel om BMWs GT4. Påstanden om at M6 GT3 ikke har vunnet noe burde kanskje vært justert. Den vant 24h på Spa i helgen:-) Til info, Schubert Motorsport skal teste nye BMW GT4 i årets siste VLN på Ringen.