-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kjappe takter hos Hyundai
Hyundai er snart klar med tredje generasjon i30. Dermed har de raskere taktomslag enn mange konkurrenter.
Hyundai i30 er nær beslektet med Kia Cee’d, og de to er designet FOR og I Europa. Da modellene gikk på samlebåndet i 2007, skjedde det på helt nye fabrikker i Tsjekkia og Slovakia.
Dagens i30 kom på markedet i 2012, snaue fem år etter generasjon én – først som femdørs kombikupe og noen måneder senere som stasjonsvogn.
Den nye modellen ble omfavnet av det norske folk, og Hyundai knuste sine egne salgsmål om 1000 nye i30 i lanseringsåret – de endte ifølge OFV på hele 1551 biler.
Men den norske Hyundai-organisasjonen klarte ikke å opprettholde det høye salgstempoet særlig lenge. I 2013 var de nede i 900 biler mens de ramlet videre til 352 stykker i 2014 og 215 biler i 2015. Hittil i år er det registrert skarve 75 nye i30, så nå kan det vel bare gå én vei?
Generasjon tre
Fire og et halvt år etter generasjon to er det duket for nok en ny modell.
De første offisielle bildene fra Hyundai røper ikke altfor mange detaljer, men ved å behandle dem i Photoshop har vi fått frem noe mer enn de mørke pressebildene viser.
Hyundai / Kias designsjef Peter Schreyer forteller at «det er en bil for alle – når vi designet en ny generasjon i30, så vi ikke bare på én kunde, vi fokuserte på alle slags mennesker.»
«Designen er en evolusjon av Hyundais designspråk med naturlig flytende linjer og en skulpturert kropp som gir en tidløs design. Med nye i30 introduserer vi vår nyutviklede Cascade-grill," røper Schreyer.
Mon tro hva Opel mener om at designen bærer samme navn som deres åpne Astra.
Sporty N
Foreløpig er Hyundai sparsomme med detaljene, men vi kan regne med at motorene er videreutviklinger av de som sitter i dagens biler, og at de vil tilby 7-trinns dobbel clutch automatkasser som alternativ til 6-trinns manuelle.
Som våre spionbilder viser er også en i30N under utvikling – et resultat av satsningen på en egen N-divisjon som skal være Hyundais svar på BMW M / Mercedes AMG. I dette tilfellet dreier det seg trolig om en direkte utfordrer til Golf GTI med turbomotor på cirka 250 hester.
Nye Hyundai i30 får sin offisielle debut på bilutstillingen i Paris i oktober, men vi skal gi deg flere detaljer innen den tid.