-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
100-åring uten tak
Det var ikke bare Aston Martin som kapper vekk taket i anledning Pebble Beach. Lamborghini gjorde også det.
Til Genève-utstillingen hadde Lamborghini bestemt seg for å feire grunnleggeren, Ferruccio Lamborghinis 100-års dag med en spesialmodell.
Centenario het den selvfølgelig, priset til rundt 2 millioner dollar – alle de 20 eksemplarene som skal bygges er for lengst bortbestilt.
Nå regner jeg med at de som skrev seg på den listen var fullstendig klar over at det ville komme en oppfølger, med litt mindre.
Det skjer alltid.
Det skjedde nå sist, som vi har sett, med Astons Martins siste Zagato-spesial, som er enda ferskere. Med tak til Villa d’Este i juni. Uten tak til Pebble Beach i august.
Men hvis Lamborghinien er litt mindre ny, Genève fant sted i mars, er til gjengjeld denne modellen enda mer eksklusiv. Aston Martinen skal bygges i 99 eksemplarer ganger to. Lambo nøyer seg med 20 av de med tak, og 20 av de uten.
Det hele er bygget oppå en Aventador, 6,5 liter, ikke en turbo så langt øyet kan se, 759 hester og rødlinjet på 8.600 omdreininger, firehjulsdrift og en ganske smart bakhjulsstyring.
Og så har den litt spennende aero da, blåst diffuser, som ble forbudt på Formel 1, og en hekkspoiler som ikke bare løfter, men som kan bevege seg 15 grader.
Taket er bare tatt bort, du får det ikke med som en separat plate en gang. Så hvis det regner får du sette opp farten, så fyker vel regndråpene over.
Lamborghini sier ikke noe om hvor fort du kan kjøre for å løse den floken, de sier bare at toppfart er over 350. Kanskje ikke så smart, allikevel, å forsøke på våt vei?
Lambo antyder også at uten tak vil den av en eller annen grunn bli 10 % dyrere enn den med.
Og selvfølgelig kan du få den i hvilken finish du vil, men det er mulig noen har fått en god idé etter å ha sett Quaile-bilens spesielle matte sølvfarge – døpt Argento Centenario.