-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny roadster duo
Det har ligget i kortene at Mercedes-AMG ville lansere en toppløs utgave av sin Porsche 911-utfordrer.
Om et par uker skal bilen vises i Paris, ikke bare i én, men i to utførelser. Det samme skjedde da de lanserte coupéen for noen år siden, så det er heller ikke noen stor overraskelse.
I sommer kom en tredje variant på markedet – Mercedes-AMG GT R er bilen for dem som gjerne ofrer komfort for å rendyrke de mest sportslige egenskapene.
Nok for de fleste
Standardutgaven av den nye modellen heter rett og slett Mercedes-AMG GT Roadster. Med 476 hestekrefter og et dreiemoment på 630 Newtonmeter vil de fleste har mer enn nok med denne som gjør 0-100 km/t på fire blank og har en toppfart på 302 km/t.
Men det fins et alternativ for de som skal ha enda mer ekstreme ytelser – Mercedes-AMG GT C Roadster.
Her er hk-antallet økt til 557 og momentet til 680 Nm. Dermed kapper man akstiden med 3 tideler og øker toppfarten med 14 km/t.
Råskap
C-utgaven er inspirert av GT R på mange områder. Ikke bare når det gjelder krefter, men også gjennom aerodynamiske egenskaper, en bredere hekk, ekstra sporvidde og ekstra brede dekk. I tillegg har den aktiv styring av bakakselen.
Mercedes-AMG har valgt en klassisk kalesje for de dagene man trenger beskyttelse fra oven. Den kjøres automatisk av og på i løpet av 11 sekunder i hastigheter inntil 50 km/t.
Her får du de viktigste dataene for de nye modellene:
Mercedes-AMG GT Roadster | Mercedes-AMG GT C Roadster | |
Motor | 4.0 V-8 twin turbo og direkte innsprøyting | 4.0 V-8 twin turbo og direkte innsprøyting |
Slagvolum | 3982 ccm | 3982 ccm |
Effekt | 476 hk v/6000 o/min. | 557 hk v/ 5750-6750 o/min. |
Dreiemoment | 630 Nm v/ | 680 Nm at 1900-5750 rpm |
Drivhjul | Bakhjul | Bakhjul |
Transmisjon | AMG SPEEDSHIFT DCT 7‑speed dual-clutch transmission | AMG SPEEDSHIFT DCT 7‑speed dual-clutch transmission |
Snittforbruk | 0,94 l/mil | 1,14 l/mil |
CO2 | 219 g/km | 259 g/km |
Vekt med fører | 1670 kg | 1735 kg |
Vekt / effekt | 3.35 kg/hk | 2.98 kg/hk |
Aks. 0-100 | 4.0 sek. | 3.7 sek. |
Toppfart | 302 km/h | 316 km/h |
Differensialbrems differential | Mekanisk | Elektronisk styrt |
Chassis | AMG sport suspension | AMG RIDE CONTROL sport suspension with adaptive adjustable damping |
Felger foran / bak | 9.0 J x 19/11 J x 19 | 9.0 J x 19/12.0 J x 20 |
Dekk foran / bak | 255/35 R 19 / | 265/35 R19 / |
Bremseskiver f / b | 360 mm/360 mm | 390 mm/360 mm |
Kjøremodi | Fire: C, S, S+, I | Fem: C, S, S+, I, RACE |